Hvad skal det koste ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2012

Jeamie-vb

Pt er vi ved at få ryddet min mors hus - eller det vil sige, jeg har hyret et firma. Noget af det var alt for uoverskueligt at planlægge hvordan og hvor de skulle flytte det hen, så firmaet står for nedpakningen og slutrengøringen.

I gennem det sidste års tid har èn af mine mors venner (faktisk den eneste tilbagblevne) sagt 'sig til hvis der er noget jeg kan gøre...' OG ment det wink... Der er jo bare ikke rigtigt noget at gøre, før nu. Så hvis han bare ville hjælpe mig med at hente de ting min mor skulle ha. Han vil ikke ha noget til gengæld andet end benzin 'da det er det mindste han kan gøre' Han gør bare meget mere ..og tager hans kammerat med... De smider ud, pakker tøj, sørger for at ringe til de rigtige boligmennesker, kører på lossepladsen osv etc...Èn af dagene tog han sin datter med som tilfældigvis bruger samme størrelse sko som min mor, og min mor har mange og kommer aldrig til at bruge dem, såå..., og hvis hun ikke skulle bruge havemøblerne, sååå..... Det er SÅ dejligt... MEN pludselig føler jeg mig lidt i 'gæld' til ham, men bør jeg det ?? 

Og hvad skal jeg betale ham / dem? Han nævnte et benzinbeløb og sagde 'så har du lidt at regne ud fra'... Så lagde en 1000 oveni.. Og bestilt en håndlavet taske til hans datters konfirmation, jeg ved hun vil ha 

Han har allerede planlagt næste aktivitet, og det er jo virkelig skønt at få hjælp, og de KAN hjælpe nu efter et års forespørgsel.... 

Men pludselig er det ikke så nemt smile. Jeg havde hyret et firma, kender dem ikke, og derfor sender de en regning. Ude af verdenen. Slut Bum... 

En middag ? jooo, men det er min mors ven ikke min... smile

Hvad ville i gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2012

Cilottemor-vb

Jeamie SKREV:

Pt er vi ved at få ryddet min mors hus - eller det vil sige, jeg har hyret et firma. Noget af det var alt for uoverskueligt at planlægge hvordan og hvor de skulle flytte det hen, så firmaet står for nedpakningen og slutrengøringen.

I gennem det sidste års tid har èn af mine mors venner (faktisk den eneste tilbagblevne) sagt 'sig til hvis der er noget jeg kan gøre...' OG ment det wink... Der er jo bare ikke rigtigt noget at gøre, før nu. Så hvis han bare ville hjælpe mig med at hente de ting min mor skulle ha. Han vil ikke ha noget til gengæld andet end benzin 'da det er det mindste han kan gøre' Han gør bare meget mere ..og tager hans kammerat med... De smider ud, pakker tøj, sørger for at ringe til de rigtige boligmennesker, kører på lossepladsen osv etc...Èn af dagene tog han sin datter med som tilfældigvis bruger samme størrelse sko som min mor, og min mor har mange og kommer aldrig til at bruge dem, såå..., og hvis hun ikke skulle bruge havemøblerne, sååå..... Det er SÅ dejligt... MEN pludselig føler jeg mig lidt i 'gæld' til ham, men bør jeg det ?? 

Og hvad skal jeg betale ham / dem? Han nævnte et benzinbeløb og sagde 'så har du lidt at regne ud fra'... Så lagde en 1000 oveni.. Og bestilt en håndlavet taske til hans datters konfirmation, jeg ved hun vil ha 

Han har allerede planlagt næste aktivitet, og det er jo virkelig skønt at få hjælp, og de KAN hjælpe nu efter et års forespørgsel.... 

Men pludselig er det ikke så nemt smile. Jeg havde hyret et firma, kender dem ikke, og derfor sender de en regning. Ude af verdenen. Slut Bum... 

En middag ? jooo, men det er min mors ven ikke min... smile

Hvad ville i gøre ?

Hej

Det er en svær en!!!! og kan så godt forstå dine tanker. Set udefra og af en som ikke har kendskab til din situation, synes jeg du har gjort der så fint. Hvor er det dejligt at din mors ven gerne vil hjælpe jer. Du må ikke føle dig i 'gæld' til ham. (jeg ved godt det er nemt at sige udefra) Han har tilbudt sin hjælp og ønsker kun benzin penge, og siger også at det er det mindste han kunne gøre....Du har gevet ham 1000 kr. oven i benzinpenge og købt en ønsket taske til hans datter. Det er da så fint. Synes jeg.....Du skal huske  at du er datter, og du har påtaget dig ansvaret for det store job det er...Jeg ville nok have det sådan, at hvis der var nogen ting fra min mor som skulle smides ud eller aldrig skulle bruges, så tilbyde hendes ven at se om der var noget han kunne tænke sig.....

Håber at det hele går som det skal....:0)

Anmeld

28. marts 2012

Jeamie-vb

@Cilottemor : Hov... gjorde det vidst ikke klart smile. De ting som min mor aldrig kommer til at bruge og de kan bruge (eller datteren) så har de fået et vide de bare skal tage det - havemøbler, sko, reoler, tøj etc.. (hvilket jeg ved de har gjort)...

Anmeld

28. marts 2012

Cilottemor-vb

Jeamie SKREV:

@Cilottemor : Hov... gjorde det vidst ikke klart smile. De ting som min mor aldrig kommer til at bruge og de kan bruge (eller datteren) så har de fået et vide de bare skal tage det - havemøbler, sko, reoler, tøj etc.. (hvilket jeg ved de har gjort)...

Jamen, ved du hvad.....Så er det da helt som det skal være....:0) Så kan du godt slappe af mht. 'gælden' ....

Anmeld

29. marts 2012

als-vb

ja jeg syntes også du har givet hvad du kunne. Hvis de kommer igen kan du jo altid sørge for at der står frokost på bordet som tak for hjæælpen, dteer lidt mere uformelt og i sammenhæng med hjælpen.

Anmeld

29. marts 2012

Polyp-vb

Jeg er enig med de ovenstående - nogle gange er det faktisk også lidt irriterende, at man skal 'betales' for at yde en hjælp man gerne giver - han opfatter sikkert sin hjælp som en tak for din mors gode venskab gennem mange år...mere end som en hjælp til dig...så lad ham hjælpe og lad betalingen blive ved det ovenstående, hvor den særlige taske til datterens konfirmation er den ekstra betaling, du har brug for at give, men som de ikke forventer, hvis - og det oplever jeg den er, hjælpen er givet af et oprigtigt hjerte

Nyd, at den slags stadig findes! De fleste er jo stukket af, da din mors liv blev besværligt

Anmeld

29. marts 2012

Jeamie-vb

Ja. De andre er nemlig væk.... Så lader det blive ved det... Frokost er også givet så jeg må være home-free hèr smile. Tak.. 

Hæftede mig nok for meget i det da han på et tidspunkt spurgte om jeg HAVDE hyret et firma til at flytte, for ellers kunne Lars og ham jo lige så godt tjene de penge.... Der var sq lidt mixede signaler der forvirrede mig.

Men han er glad for han kan få lov at hjælpe... Og ja, det ER nemlig træls når man alle vegne bliver tilbudt / presset noget igen når man gerne vil hjælpe, af et godt hjerte... 

Anmeld

4. april 2012

Jeamie-vb

Nå.. så blev huset tømt. Depositum får vi ikke tilbage.. Kan sq blive så arrig. Min bror er anlægsgartner og det der koster mest er at få ordnet haven af et firma (??). Samt der er hylder jeg ikke anede ikke hørte til lejligheden. Og nå ja, en omkodning til nye nøgler da det ikke lige passede ham at aflevere den sidste.. Grrr angry.

Ham min mors ven fik yderligere (ud over det tidligere nævnte) en ny hækkeklipper der har en teleskopklinge,  aldrig nået at komme i brug, plæneklipper, havemøbler, haveredskaber og et hav af værkstøj, samt en middag... Inkl han kom den sidste dag og fortalte han havde brugt yderligere 550 kr i diesel - så han fik yderligere 1000kr.... Jeg går ud fra han har modtaget dem ihvertfald. De sidste skulle jeg spørge om var modtaget ....  

Anmeld

4. april 2012

Polyp-vb

Så har du da vist også betalt din andel - regningen for nye nøgler etc SKAL da betales af brormand, mener jeg. Bed administrator om at sende regningen til ham, da du har afleveret de resterende nøgler

Og god påske!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.