Anbefal en søskendevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. marts 2012

is_sisse-vb

Hej,

Jeg er gravid med nummer 2. Jeg har allerede én på 9 mdr. Så jeg tænker, at jeg skal ud og have en søskendevogn. Kan I anbefale noget? Jeg synes det er svært. Vi har ikke så mange penge at gøre med. Jeg vil gerne have én, der ikke fylder så meget i bilen, er let at folde sammen, har nogle gode (helst store) hjul. Så skal den mindste have mulighed for at sove i vognen. Skal man vælge en vogn, hvor børnene kan se hinanden eller hvor de sidder v siden af hinanden eller over hinanden. Kan nogle give mig nogle anbefalinger med de vogne, I selv har?? =0) Hvad bør jeg evt. gå på konpromis med i forhold til andre, vigtigere ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Signe1704-vb

Jeg kiggede lidt på ted and phils hvor de sidder 'ovenpå' hinanden, men der er 24 måneder mellem vores, så den 'store' var jo lidt større dengang den lille kom. Jeg valgte den dog fra da det primært ville være aktuelt når de begge skulle sove samtidig og her ville de ikke kunne ligge ned begge to.

Vi købte en brugt brio hvor de sad ved siden af hinanden, da vægten ligger tættere på hjulene og den derfor er lettere at dreje. 

Jeg vægtede at ryggen kunne ligges ned til kun den ene af gangen og at benstøtten kunne sættes op i vandret position.

Min veninde fik for 3 år siden tvillinger og købte en teutonia, som var rigtig nem at køre med da den havde svingbare forhjul. Det var en rigtig lækker vogn. Her sad børnene også ved siden af hinanden.

Anmeld

20. marts 2012

spurv-vb

Jeg har kigget en del på tvillingevogne og syntes helt klart emmaljunga twin nitro var det bedste til prisen.

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/Twin_Nitro-486.html

Jeg syntes det er en fin vogn :0)

Anmeld

21. marts 2012

Hobitten-vb

Jeg har en easy duo skywalker, som jeg har været rigtig glad for som søskendevogn. Der kan sagtens stå en lift i den ene side, og begge sæder kan lægges helt ned, hver for sig.

De sidder ved siden af hinanden, men vognen kan gå ind i de fleste butikker. Den kan klappes sammen til ikke ret stor, så den kan være i bagagerum der ikke er åben. Altså i en almindelig personbil.

Jeg har min til salg. Den er naturligvis brugt, men i rigtig fin stand. Der følger regnslag med. Hvis du vil vide mere, kan du bare spørge.

Anmeld

22. marts 2012

is_sisse-vb

Hej,

Jeg har kigget lidt på dem I skriver om. Emmaljunga'en har en angivet aldersgrænse på 0-3 år og Phil & Teds'en har 'indtil 6 år'. Det er en væsentlig forskel, synes jeg. Jeg kan ikke lade være med at tænke, om man kan stole på dét de skriver vedr. Phil & Teds'en.

Så har jeg kigget på målene når vognen er klappet sammen. Phil & Teds'en er klart den mindste af det jeg har set på. VIBE V2 måler 75,9 x 55,8 x 21,8 cm. Det betyder meget at den er lille. Vi kører rigtig meget i bil. Vi har en stationcar, men vi har altid så meget der skal med udover en vogn, en hund, to unger etc. Muligvis skal vi jo også til at lære at have to vogne med - både den gamle barnevogn til den ældste og den nye søskendevogn til den mindste :S

Lige nu hælder jeg mest til Phil & Teds-vognen, men jeg synes det er noget kompliceret. Jeg kan ikke finde en forhandler tæt på, så jeg kigger på nettet. Her skriver nogle forhandlere, at vognen er til 0-4 år, andre 0-6. Jeg kan ikke med sikkerhed gennemskue, om begge sæder kan lægges ned samtidig eller om det kun er det ene. Jeg ved heller ikke, om jeg overhovedet får brug for at begge sæder kan lægges ned. Kan begge unger se når man kører med vognen som klapbogn (altså hvor de sidder op) eller kigger den ene bare ind i ryggen på den anden. Jeg synes det er en kompliceret vogn. Teutonia og Emmaljunga er lettere at gennemskue.

Jeg bruger meget dba.dk i min søgning.

Anmeld

26. marts 2012

Janni-Martina-vb

luskemor SKREV:

Jeg har en easy duo skywalker, som jeg har været rigtig glad for som søskendevogn. Der kan sagtens stå en lift i den ene side, og begge sæder kan lægges helt ned, hver for sig.

De sidder ved siden af hinanden, men vognen kan gå ind i de fleste butikker. Den kan klappes sammen til ikke ret stor, så den kan være i bagagerum der ikke er åben. Altså i en almindelig personbil.

Jeg har min til salg. Den er naturligvis brugt, men i rigtig fin stand. Der følger regnslag med. Hvis du vil vide mere, kan du bare spørge.

Jeg er også på jagt efter en søskendevogn. Hvor i landet er du fra og hvilken pris på vognen? Og så ville jeg super gerne se et billede af den, prøvede at se på nettet men kunne ikke finde et godt billede.

Jeg har jo også nogle specifikke krav til en søskendevogn, ved ikke om easy duo skywalker lever op til dem. Det største krav er nok at styret skal være vendbart.

Anmeld

26. marts 2012

Hobitten-vb

Janni-Martina SKREV:

luskemor SKREV:

Jeg er også på jagt efter en søskendevogn. Hvor i landet er du fra og hvilken pris på vognen? Og så ville jeg super gerne se et billede af den, prøvede at se på nettet men kunne ikke finde et godt billede.

Jeg har jo også nogle specifikke krav til en søskendevogn, ved ikke om easy duo skywalker lever op til dem. Det største krav er nok at styret skal være vendbart.

Jeg bor omkring Haderslev. Den koster 2200,-

Hvis du går ind på den blå avis, og søger på søskendeklapvogn, dukker der forhåbentlig en annonce op. Der er billeder

Styret er desværre ikke vendbart

Anmeld

27. marts 2012

Janni-Martina-vb

luskemor SKREV:

Janni-Martina SKREV:

luskemor SKREV:

Jeg bor omkring Haderslev. Den koster 2200,-

Hvis du går ind på den blå avis, og søger på søskendeklapvogn, dukker der forhåbentlig en annonce op. Der er billeder

Styret er desværre ikke vendbart

Jeg synes ikke jeg kunne finde den på dba, men jeg vil have vendbart styr, så jeg må lede lidt videre. Men er på dba en gang imellem for at se om der er noget, men synes nu de fleste bor meget langt væk :(

Anyway tak for tilbuddet, hvis ikke jeg var så stædig med det styr havde jeg jo nok nuppet den. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.