Rækkehus i Oxford Have - hvordan med skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

tfan-vb

Hej

Vi overvejer at købe et rækkehus i Oxford Have på Amager, men er lidt usikker på om skolen som området hører til er god? Nogen som kan sige noget om dette - det er vist Højdevangens skole, så vidt jeg har forstået. Har nogen af jer børn der eller kender den af anden vej?

Jeg har en dreng som starter i skole dette forår og en som starter om et par år.

Mvh Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Signe1704-vb

Jeg skal prøve at høre min veninde når hun kommer hjem fra ferie sidst på ugen. Hun er født og opvokset i det område og har selv en datter der går i skole.

Anmeld

19. marts 2012

Carlos-vb

Hej

Jeg har arbejdet i en børnehave, hvor de skulle gå på Højdevangens skole og det, jeg har hørt om den, skulle den være en god skole. Det var en integreret institution, hvor der også var fritidshjem og de kom fra Højdevangsskolen. Tror ikke, at der er noget at være nervøs for. Håber det kan hjælpe. 

Anmeld

19. marts 2012

tfan-vb

Jeg vil godt lige korrigere mig selv - det er Gerbrandskolen som man hører til I Oxford Have. Så hvis dre er nogen som kender til den, såvil jeg rigtig gerne høre om det???

Mvh Tina

tfan SKREV:

Hej

Vi overvejer at købe et rækkehus i Oxford Have på Amager, men er lidt usikker på om skolen som området hører til er god? Nogen som kan sige noget om dette - det er vist Højdevangens skole, så vidt jeg har forstået. Har nogen af jer børn der eller kender den af anden vej?

Jeg har en dreng som starter i skole dette forår og en som starter om et par år.

Mvh Tina

Anmeld

22. marts 2012

Polyp-vb

Gerbrandsskolen havde i rigtig mange år et elendigt ry - men det er der vist rettet op på. Ellers er der Sct Annæ i nærheden, hvis de har plads - den er rigtig god.

Amager har også en del andre privatskoler - men pas på nogle af dem nede ved stranden - der er en del spooky imellem ;-), bl.a. Philips Skole er en Scientologystyret skole selv om de stadig benægter det....

Anmeld

23. marts 2012

Signe1704-vb

Jeg har spurgt min veninde og hun fortæller at den skole hendes datter går på, skal lægges sammen med både Højdevang, Gerbrand og endnu en. Det kommer så til at foregå sådan at 0.-6. klasse går på 3 af skolerne og 7.-9.(måske også 10.) går på Højdevang. Det skulle være nogle udemærkede skoler, men Dyvekeskolen skulle vist være ret belastet (det er vist den 3. af skolerne).

Fordelen er jo at der er 'tætbefolket' så hvis skolen er dårlig, er der ikke så langt til en anden. Hos os herude på landet (Lyngby-Taarbæk)  laughing ) er der over 3 km til en anden skole hvis man ikke skulle være tilfreds.... Og det er et pænt stykke for de helt små skolebørn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.