Behøver man en barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.089 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Nanagnana-vb

Hej. Min mand og jeg taler om, hvorvidt man SKAL have en barnevogn, hvis man har en barnevogn til at stå på altanen og en christianiacykel med plads til liften samt en bil med autostol... Hvad tænker I, er en barnevogn uundværlig eller ej?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Mette Andersen-vb

Hej Nanagnana

Der er jo ikke noget der hedder SKAL, det kommer jo altsammen an på, hvad man selv synes, man har behov for. Jeg vil dog sige, at vi ville have meget svært ved at undvære vores barnevogn. Vi har brugt den til alting her det første år. De første ca 4 måneder, var det så dejligt nemt, at have liften, den var nem at stille ud på altanen og nem at tage med alle steder. Kunne i en snæver vending også bruges når vi var på besøg hos nogen, hvor der var lidt for nysgerrige hundesnuder eller bare ikke lige mulighed for at lægge junior fra sig på gulvet. Men de vokser hurtigt ud af liften....

Vi har brugt barnevognen på altanen (eller rettere kassen og altanbordet) til middagslur selvfølgelig. Men det har også bare givet noget frihed at kunne lægge den lille i barnevognen og så kan man selv komme ud (!) både i den friske luft, på shopping eller cafébesøg alt imens, der er ro nede i barnevognen.

Vi har ligeledes brugt barnevognskassen som seng, når vi har været på besøg, hvor vi har overnattet. Det har bare været nemt, fordi han kender den, er tryg der og derfor falder meget nemmere i søvn.

Desuden er det bare rart at barnevognen står udenfor, hvis man har huset fuldt af gæster eller lige skal have gjort rent eller lignende. 

Men måske kan man i virkeligheden kunne nøjes med at købe en rigtig god klapvogn, hvor ryggen kan lægges ned, så den kan bruges til at sove i, når I er på tur....men der må andre fortælle om deres erfaringer.

Jeg synes, det er rigtig godt at I tænker over om alt babygrejet virkelig er nødvendigt, for der er mange ting, der sagtens kan undværes.

Held og lykke

Anmeld

13. marts 2012

babytrunte-vb

Jeg kunne for alt i verden ikke undværre vores barnevogn. Slet ikke nu, hvor trunten er vokset ud af liften.

Men man skal jo ikke købe en barnevogn bare for at have en barnevogn. Måske I skulle, hvis I efter at have læst Mette Andersens svar, stadig er i tvivl, starte med at købe en lift og så først købe en barnevogn når i finder ud af om det er nødvendigt.

Den barnevogn I har på jeres altan, kan den evt tages med, hvis I skal noget hvor I ekstraordinært kan få brug for den??

Når Baby er færdig med at bruge lift, hvordan vil I så have ham/hende med i christianiacyklen? Min datter voksede ud af liften da hun var 3 mdr... jeg kan bare ikke lige komme på nogen smart måde, derfor spørger jeg om I har nogen løsning?

Selvom vi har bil, tager jeg alligevel ofte bussen, og jeg er evigt glad for ikke at skulle bære min datter rundt, hun er 5 1/2 mdr og vejer næsten 9 kg, det faktisk ret så tungt...

Men gud hvor der findes mange ting til børn, som man køber fordi man tror det er et must... og mange af de ting, har man slet ikke brug for. Sådan er det i hvert fald herhjemme. Jeg synes det er virkelig godt at I sætter spørgsmålstegn ved om det er nødvendigt...

Håber det hjalp lidt!

Anmeld

14. marts 2012

williamsmor-vb

Jeg kunne hvertfald ikke undvære vores, mit barn har kulik så når der er skrigeture ja så putter jeg barnet i barnevognen tager løbeskoene på musik i ørende og så løber jeg en god tur med vognen. så er der som regl ro når vi kommer hjem igen :) . Den er også rar at have når barnet skal passes, så kan dem der passer det gå en tur med barnet når det skal sove, det kender barnet og så er det lettere for det at finde tryghed :)

Anmeld

14. marts 2012

Polyp-vb

med det I allerede har, ville jeg sige, at I hellere skulle gå efter en god klapvogn...men vent da helt med at købe nogen af delene til I har mærket om netop I har et reelt behov

Jeg kunne sagtens have undværet min barnevogn - men bestemt ikke klapvognen (arvede en næsten ny Oddervogn) som vi sled ihjel. Da knægten blev lidt større + vi skiftede til en mindre bil hvor Odderen kun kunne være hvis den blev skilt i atomer først, købte jeg en af de lidt dyrere 'paraply'klapvogne dvs en med en ok ryg - den var jo kun til aflastning når bentøjet var slidt ned eller vi var på besøg og der stadig var behov for en udelur

Anmeld

14. marts 2012

Meesalith-vb

Hvordan vil i bevæge jer rundt?

Vores plan er at bruge liften, som kan være i klapvognen. Har bare ikke gennemtænkt præcis hvad jeg vil gøre, når liften bliver for lille. Overvejer en slee bee pose, men de er også dyre... Vores barnevogn er skod, da den knirker når man kører med den. Det gør at han vågnede hver gang jeg stilte vognen :-( så forudser at den ikke bliver brugt meget. Desuden regner jeg med nr 2 bliver slyngebarn ligesom storebror. Men stadig, en ti kg unge er tung at slæbe på i længden.

Anmeld

15. marts 2012

Polyp-vb

jeg havde ingen lift - men stor gavn af en voksipose, der blev erstattet af en almindelig sovepose, da han blev for lang til den og stadig gerne ville sove ude (i sin elskede klapvogn hvor der til sidst var suret et bræt fast på fodenden for at forlænge)

Anmeld

19. marts 2012

Nanagnana-vb

Tak for alle de gode svar. Det har helt sikkert givet stof til eftertanke og god basis for en diskussion. Dejligt med input fra erfarne mødre! Jeg havde f.eks. ikke tænkt på at de vokser hurtigt ud af liften, samt at den kan være tung at slæbe rundt på.

Det vi er kommet frem til er at vente til efter barnet er født, før vi tager endelig stilling til, hvad vi vil. Vi har lånt en kombivogn, som vi kan bruge det første stykke tid, til vi finder ud af hvad vores behov er. :)

Anmeld

20. marts 2012

ampere-vb

Vent til du har født...Jeg har selv en kombivogn fra Rømer og en barnevogn som jeg har lånt - det var ikke planen at vi skulle have en kombivogn, men der fulgte en gratis lift med til klapvognen og siden har jeg ikke brugt andet - og dog - jeg har haft stor glæde af liften fra barnevognen de første par måneder når vi var på besøg og den var bedre at have lillepigen liggende og sove i både ude men også den første tid hjemme, indtil hun var tilvendt vuggen.

Lige nu hvor hun er 9 måneder - 10 kg og 77 cm lang - kunne det være rart at hun kan sove ude engang imellem, men barnevognen er for uhandig at transportere i bilen, så her er det klapvognen der kommer med og hvor ryggen kan lægges ned til vandret stilling.

Mvh. Anne

Anmeld

20. marts 2012

babytrunte-vb

Det er jo super du har lånt en kombi.. så har I tid til at finde ud af jeres reelle behov. Det kommer også meget an på barnet. Behovet kan jo også være forskelligt alt efter om det er sommer eller vinterbarn.

Jeg synes stadig det er fantastisk at I stiller spørgsmålstegn ved om det nu er nødvendigt. En dyr ting som barnevogn, er man (jeg var i hvert fald)tilbøjelig til at tro det er et must have.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.