Spis kvalmen væk-artikel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

222 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Spis kvalmen væk- artiklen..

Gad vide om ham kostvejlederen har prøvet at drikke sådan en stærkt lugtende ingefærte, når ingefær var det sidste i verden han kunne klemme ned? Så inviterer det da først til en tur forbi kummen.

Mons tro han har prøvet at brække syrnede mælkeprodukter op 10-12 gange dagligt i flere mdr? Mon han har nogen idé om hvor tykt det bliver når det skal retur? Og hvordan lugten bliver siddende i næsen, uanset hvor meget man bader og pudser næse - og det så for alvor giver kvalme?

Tror i han ved hvordan kød, særligt kogt og dampet, kan virke på en forkvalmet kvinde med supernæse? Det er da grund til at flytte hjemmefra..

Og det er som om der i artiklen refereres til at forkvalmede gravide kun vil have is, chips og cola.. 

Tømmermænd er til at se en ende på, men, som i mit (mine) tilfælde, er 6 mdr hvor man ikke engang kan klare lugten af ens egen nyvaskede (uden parfume) hud, det sidste tidspunkt hvor man skal stikke mig en grøntsagsjuice eller en gang blandet kål og fortælle det her er 'the kvalme-kur'..

Er dog helt med på at sukker/salt/meniralbalancen skal vedligeholdes, og glad for de mange tips om proteinkilder mm, selvomjeg ikke længere er gravid.

Mvh Ditte - der ikke kunne klemme fedt, salt eller sødt ned de første 6 mdr, og derfor levede af halvsyrlige æbler (som forværrede mavesyren) og skiver af fuldkornsrugbrød, der lige skulle ligge og tørre på bordet et par timer først. Og drak vand, vand og atter vand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

babytrunte-vb

Tror bestemt ikke han har prøvet det.

Jeg kunne kun drikke mælk og spise frugt. Det var helt umuligt at spise andet, kunne dog klemme et stykke rugbrød med tomat. Intet andet. Gad godt se ham prøve at have det sådan.

Anmeld

5. marts 2012

Titte-vb

Jeg er begyndt at have lidt halsbrand ind imellem. Ikke så voldsomt men nok til at det er generende! Faktisk så er vand en fortrinlig hjælper sammen med et halvsødt æble, mariekiks, og af og til en alminox!

Anmeld

6. marts 2012

Trunte K-vb

Men han er jo ikke alene om at tro at han ved hvad der er på spil. Jeg har mødt RIGTIG mange kvinder, der selv mente at de havde lov til at kritisere at jeg fik antihistaminer under min første graviditet pga. kvalme fordi de jo havde prøvet at have kvalme da de var gravide og det var jo altså mest et psykisk fænomen, de skulle bare have en kiks liggende på natbordet så de kunne få lidt at spise om morgenen.... Ja, god morgen min blanke støvle! Kom igen når du har tabt 9 kg fra uge 6 til uge 9 og næsten ikke kan overskue at gå ud på toilettet fordi den kvalme der er hele tiden kommer rullende for fuld styrke når kroppen bliver lodret. Tror du måske at jeg HAR prøvet alle de husråd, jeg har kunnet finde inden jeg (der har haft embryologi og dermed udmærket ved at der er en risiko ved AL medicin under graviditet) tog hul på pakken med antihistaminer som jeg i øvrigt fik i samråd med gynækologerne på Rigshospitalet som sagde at undersøgelser viste at kvinder med alvorlig kvalme og vægttab faktisk fik børn med flere problemer hvis de ikke blev behandlet. I øvrigt virker antihistaminerne bl.a. ved at gøre en svinetræt, så det er ikke nogen mirakelkur, men hellere ligge i sengen fordi man er træt end fordi man har kvalme.

Heldigvis er jeg de to sidste gange sluppet for den helt store tur, men har stadig været ganske træt af kvalme når jeg ramte uge 16.

Husråd er rigtig glimrende til dem, der har let kvalme/ubehag, men man skal passe på ikke at tro at man har en eviggyldig løsning og ret til at blande sig i hvad andre skal gøre ;-)

Anmeld

6. marts 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Lige mine tanker trunte k..

Så har du vel også hørt; graviditet er ikke en sygdom..Men for mit vedkommende mindede den gevaldigt om kronisk omgangssyge. Tabte mig hhv 7 og 12 kg i første trimester.

Når man vågner mange gange om natten for at kaste op og grædende hænger ned i kummen, så tænker man da ikke lige... Hmmm en god gang savoykål må da gøre underværker for maven!! Hvis nogen havde været letsindige nok til at nævne savoykål lige der, er jeg ret sikker på det havde kostet en skylle eller 2 ekstra..

Anmeld

6. marts 2012

Trunte K-vb

Hehe har mere end én gang forklaret folk at det da helt oplagt er en seksuelt overført sygdom ;-D

Folk må hjertens gerne dele deres egne erfaringer sålænge de fatter at det netop er DERES erfaringer og ikke nødvendigvis kan bruges i min situation. Det gælder kvalme, børneopdragelse, arbejdsliv....

Har selv haft udtalt ømt bækken alle tre gange men bilder mig ikke ind at jeg aner hvordan det er at have bækkenløsning, giver gerne gode råd men trækker også næsen til mig hvis jeg opdager at folk har prøvet alle mulige gode råd eller bare ikke er modtagelige.

Anmeld

6. marts 2012

babytrunte-vb

Åh ja... nu var jeg den 'heldige vinder' af ikke at kaste op særlig meget. Men nåede da alligevel at tabe mig 5 kg fra uge 8-13.

Den med en seksuelt overført sygdom, den må jeg huske HAHA. En tragikomisk måde at fortælle folk at man har det af H... til.

Jeg havde ikke kvalme efter uge 15. Men midt i graviditeten fik jeg bækkenløsning, av for den da... og Som du skriver er der bare så mange husråd der også... Og tro mig prøvede dem ALLE. Kan kun give jer ret i, at nogle har svært ved at forstå, at det bare er anderledes for mig end for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.