Børn og ost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Karin-vb

Vi er en familie bestående af far, mor og to børn;  en pige på 9 år og en dreng på 7. Både min mand og jeg har altid været glade for ost, og indtil nu har vores børn også spist det. Selv de stærke oste som Gamle Ole og det der er stærkere.

Men nu er min datter helt stoppet med at spise ost og nægter at spise det med begrundelsen, at hun syntes det lugter og smager dårligt.

Er det normalt, at børn først godt kan lide stærk ost og så pludselig slet ikke vil spise noget af det?

/Karin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Laurie-vb

Da mine børn var små, stoppede pludseligt med at spise ost. Fordi i skolen/børnehave, blev det sagt 'det er ulækkert'! De skifter mening med årene ;)

Anmeld

4. marts 2012

Frede-vb

Det er vist meget normalt, at børn skifter smagsløg, når de bliver større. Mange børn tør spise noget andet/mere, når de bliver ældre - og det kan vel både gå den ene og den anden vej, altså fra kræsen til ikke kræsen og omvendt.

Da mine børn var små, spiste de sildepostej, avokato, havregrød mv. Det vil de ikke røre i dag. Til gengæld spiser de så noget andet, som de ikke ville spise som små. Personligt tror jeg, det kan vende igen og igen.

Anmeld

4. marts 2012

Frede-vb

Det er vist meget normalt, at børn skifter smagsløg, når de bliver større. Mange børn tør spise noget andet/mere, når de bliver ældre - og det kan vel både gå den ene og den anden vej, altså fra kræsen til ikke kræsen og omvendt.

Da mine børn var små, spiste de sildepostej, avokato, havregrød mv. Det vil de ikke røre i dag. Til gengæld spiser de så noget andet, som de ikke ville spise som små. Personligt tror jeg, det kan vende igen og igen.

Anmeld

4. marts 2012

Polyp-vb

det vender helt sikkert kun hvis der er mindst mulig opmærksomhed om emnet ;-)

jeg tror også mest det er påvirkning fra kammerater, der har betydning her

Anmeld

4. marts 2012

Karin-vb

Hvad er iøvrigt jeres ynglings ost(e), og hvad er jeres børns?

Anmeld

5. marts 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Hvis alma 2½ kan slippe afsted med det er det ostehaps, men det har vist aldrig set skyggen af ost..

Men eller spiser hun alt ost. Dog ikke gl ole, roquefort osv. Hun havde en lang periode hvor hun ikke spiste ost med kommen. Morfar var kommet til at referere til kommenfrøene som muselort.

Adam 8 mdr har endnu ikke takket nej til noget mad, ud over persillesovs. Han smager en ekstra gang hvis han får roquefort på, men spiser det gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.