Børn alene hjemme - hvilken alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Webredaktøren-vb

Hvornår var jeres børn alene hjemme for første gang?

Altså ikke bare mens I gik efter mælk, men I lidt længere tid...

I går var min datter (8 år) for første gang helt alene hjemme, mens jeg var til møde en time væk derfra. Naboerne var heller ikke hjemme som backup, så hun var helt alene i to timer... og det gik selvfølgelig problemfrit.

Lige inden jeg gik, nåede jeg selvfølgelig at spørge hende, om hun havde styr på, hvad hun skulle gøre, hvis lejligheden pludselig brændte... w00t Lidt pylret har man vel lov til at være, for vi bor jo i det farlige København wink

Hvornår var I trygge ved at lade børnene passe sig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

Rita-vb

Jeg kan faktisk ikke rigtigt huske det :blush: men det er da nogle år siden de to store begyndte at være alene hjemme i mere end en halv times tid :) Nu er de 10 og 11 og alene et par timer hver dag efter skole. Det fungerer fint. Min 5-årige har også af og til været 'alene' med en eller begge de store i op til en halv times tid. Det nyder de alle sammen (og det gør vores hverdag en smule nemmere :P)

Anmeld

20. februar 2012

Signe1704-vb

Min store var omkring 10 år. For mig var det da han var klar til det og det var han i den alder. Han er nu 13 år og har intet problem med at være alene. Jeg ville dog ikke lade ham være alene hjemme om aftenen i længere tid hvor han selv skulle gå i seng (hvis vi f.eks. var til fest). Men det er også noget med at han sover så tungt så han ikke ville vågne hvis der skete noget. Hvis han havde en kammerat på besøg ville det nok være anderledes.

Anmeld

20. februar 2012

babytrunte-vb

Jeg har ingen børn i den alder nu. Men tænker da, at når man synes ens børn er parate til at være alene hjemme og man tror de kan klare det, så de vel gamle nok?! Tror måske også der er forskel på om det er aften eller dag... Men som sagt, det har jeg ingen erfaring med, synes bare det var lidt interessant.

Anmeld

20. februar 2012

Polyp-vb

vi bor i lejlighed med skøn underbo, der arbejder hjemmefra - og min knægt har været alene i dagtimerne fra han var ca 8 år - det var også der han (uden min viden) selv begyndte at tage s-tog (SFO var for kedelig - og vi kunne jo spare tid, hvis han liiiige snød SFO'en og tog ud til mig, så vi hurtigere kunne komme hjem til mormor og morfar efter arbejde - så kl 16, da jeg havde fri stod han og ventede i receptionen...havde bildt fritten ind, at det var da aftalt...den voksne, det var aftalt med var bare lige ham, der ikke var der den dag...hmmm...NOT!)

Han har været alene om aftenen, når jeg har været til eks forældremøde til ca 22 fra ca 10 år - og har været alene, således at han selv skulle gå i seng - men ikke være alene om natten i ca 2 år nu hvor han er 14...og så kan han ALTID fange mig på mobilen - og det er altid efter eget ønske - dvs der har været alternativer - men han har altid godt kunne lide sit eget selskab 

Anmeld

21. februar 2012

Jeamie-vb

Jeg har heller ikke børn i den alder, endnu, og heldigvis kan jeg godt mærke :). Kigger på sønnen og får helt kriller i maven, for hvornår pokker skal jeg til at tænke på den :) ?!
Nu bor vi så også langt fra naboer - dog i gåafstand - men her er både søer, skov og masser af mørker marker :). Huset er temmelig stort og skummelt når det er mørkt....... Men måske er det bare mor'en der har set for mange film ;) ?!
Men hvis jeg boede som nogle af jer så ville jeg også tænke 8-10 år alt efter hvornår og hvordan barnet selv tog det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.