Finax Brødblanding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

FørsteGang-vb

Prøver lige at spørge her, for er ret meget i tvivl. Så håber der er nogen der kan hjælpe.

Vi har to Finax rugbrødsblandinger (med tørgær) til at stå, og har åbenbart haft dem til at stå længe for der står: mindst holdbar til maj og juni 2011 alt

Men hvordan er det egentligt med sådan nogle blandinger, kan man godt bruge dem selv om de har stået så længe?

De har stået bagest i et mørkt skab, har først lige fundet dem i dag, så de har ikke været udsat for sollys eller noget.

Tørgæren har samme 'mindst holdbar til'-dato som selve brødblandingen.

Hvad siger I, kan man godt bruge dem alligevel? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Polyp-vb

Det kan være, at gæren ikke har så meget 'krudt' i sig - men ellers ville jeg ikke være bleg for at give det et forsøg - smager det helt forkert (så kan du lugte det mens det bages), så ud med det - men dufter det som det skal - så nyd det

Anmeld

12. februar 2012

Jeamie-vb

smile Jeg stod lidt i samme situation i sidste uge. Brugte det og det smager som det skal (og duftede smile ). Det tager længere tid at få det til at hæve, som jo er normalt nok med tørgær, men det er jo på alle måder pakket ind så det er langtidsholdbart, så det går nu nok...

Anmeld

12. februar 2012

Spunk-vb

Hvis du ikke ligefrem kan se mider i melet, så ville jeg heller ikke være betænkelig ved at bruge det.

Anmeld

12. februar 2012

Polyp-vb

Hvis der er mider i, er der huller i posen - ligner nålestik - de er ikke farlige på nogen måde...men...sick

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.