Økologi eller ej? Hjælp til min opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

nathaliepraem-vb

Hej Mødre!

Jeg er en studerende, der skal til at skrive speciale om mødre i aldersgruppen 23-30 år.

Hvis du derfor er i denne gruppe, ville det være super, at høre din kommentar/mening til overskriften: 'økologi eller ej?' Dette kan både være i forhold til hvad du køber til dig selv som mor, eller til dit/dine børn.

Din kommentar vil kun blive set af mig selv, min vejleder og en censor.

Hvis du er i aldersgruppen 23-30 år og køber meget/alt økologisk, og kunne tænke dig at blive interviewet mm. må du også meget gerne kontakte mig!

Håber på at høre fra jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

Spunk-vb

Hej Nathalie. 

Jeg er nysgerrig efter hvad du studerer....?

Og så er jeg nok nødt til at fortælle dig, at de fleste herinde vist er over 30.... cheerful

Anmeld

11. februar 2012

Polyp-vb

jeg er i hvertfald for gammel - og heller ikke særlig økologisk - det eneste jeg altid køber økologisk er mælkeprodukter (fordi jeg synes de smager bedre) og havregryn (og nej, ved egentlig ikke hvorfor)

Anmeld

12. februar 2012

Jeamie-vb

Jeg kan tilslutte mig Polyp`s svar. Ved sq egentlig heller ikke hvorfor..

Og Spunk`s 'at de fleste her inde vidst er over 30 ' smile

Om resten af det jeg køber er økologisk er ikke så vigtigt for mig. Hvis prisen er forholdsvis ens og varen ser fin ud, vil jeg gerne købe økologisk....

Men nu er jeg meget over den spurgte aldersgruppe cheerful

Anmeld

12. februar 2012

babytrunte-vb

Jeg er ikke for gammel... 26 år.

Jeg prøver at købe så meget økologisk som muligt. Af mange forskellige årsager. Men der er punkter hvor jeg giver op, bliver for nærrig el. andet, så køber jeg bare det der virker bedst. Eks. Modermælkserstatning, startede med at købe HIPP, men synes det blev alt for dyrt i forhold til så meget andet, og tøsen spiste jo mere og mere. Havde ellers en ide om at hun SELVFØLGELIG KUN skulle have øko... Nu køber jeg nan og spare mange penge pr. kg.

Men så vidt muligt altid øko.

Jeg er også nysgerrig, hvad studere du??

Anmeld

12. februar 2012

dittekathrine-vb

Jaa, jeg er lidt for ung :-) Ikke alle herinde der er over 30, men jeg er jo også ret ny i dette forum :-) hihi.. 

Men nogle ting skal være økologiske for min søn og jeg herhjemme og andre ting er simpelthen for dyrt til en su studerende mor ;-)

Anmeld

13. februar 2012

nadialouise-vb

29 år og går meget ind for økologi. Køber 90% økologisk dvs. så godt som alt undtagen slik, snack og fisk.

Jeg gør meget for at skåne miljøet og herunder grundvandet og for dyrevelfærden, men også for sundhedens skyld. Min datter er lige blevet 4 mdr og får kun modermælk, men meget af hendes tøj og div. udstyr er købt i genbrug, hvilket for mig er lige så godt som øko. Så er tingene jo allerede produceret, og diverse giftstoffer er også dampet af...

Du skal være velkommen til at interwieve mig.

Hilsen Nadia Hundebøll, hundeboell@gmail.com, tlf: 61778137

Anmeld

13. februar 2012

Meesalith-vb

Jeg er 24 (lettere fornærmet over kommentaren om at de fleste er for gamle :-P )

Jeg køber aldrig økologisk. Jeg synes det er for dyrt, og mht grønt, så synes jeg enten ikke der er forskel i smagen, eller at det økologiske ikke smager så godt. Hvis jeg nogensinde har købt økologisk, så er det kun fordi det har været billigere end det ikke økologiske.

Mht tøj, så vil jeg hellere at min søn har mere tøj at skifte med, så det kan skiftes ud når det er snusset, end jeg vil have han kun har en trøje til 400kr. Så her står den på Bilka, h og m, NameIt (på tilbud) eller Kvickly. Mht mig selv, så får jeg stort set aldrig nyt tøj, og hvis jeg gør, så er det tilbudsvarer fra Bilka og h og m.

Anmeld

13. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Nu ligger jeg over målgruppen men hvis jeg var i målgruppen er jeg fuldstændig enig med Meesalith....

Anmeld

13. februar 2012

Polyp-vb

måske man OGSÅ skulle kunne se vores alder..ikke kun ungernes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.