Hej Asger, da jeg ventede min pige i 08, var jeg gået over tid, og blev sat igang med dette præperat, jeg talte igår med min mor, omkring det der havde været i medierne omkring dette. må sige jeg blev meget forskrækket over de kvinder som har mistet, og fået hindacappede børn, pga denne såkladte V-storm som de kan fremkalde. jeg er chokeret over at man som i et land i Danmark bruger sådan en slags medicin på kvinder blot fordi det er billigere, nu havde vi 2 tilfælde i Danmark hvor kvinder og børn var kommet til skade af disse piller.
Men jeg fik lagt sådan en pille op, og der skete ikke rigtig noget den første halve time, men da jeg så blev sendt hjem, og satte mig i bilen, begyndte veerne, og de blev meget kraftige, og hårde!! så vi kørte på hospitalet ca 6 timer efter jeg var blevet sat i gang, havde åbnet mig omkring 6 cm, da vi ankom. Man fandt så ud af at min datter vendte forkert og det blev derfor akut kejsersnit, så de stoppede simpelthen veerne, også var det ellers ind på operations stuen.
min datter havde det heldigvis godt, og fejler intet idag, men skulle jeg sættes i gang igen, ja så ville jeg nægte det!! syns det for dårligt at der ikke er mere opsyn med de kvinder som bliver sat igang på denne måde, jeg siger ikke at man skal gå op og ned af gangen på hospitalet, men at der bliver lavet en fast aftale om man skal komme på hospitalet hver 4-5 time, for at tjekke op på det, når de nu ved der er en risiko for at det skade både mor og barn!
håber du kunne bruge noget af min info, det er ihvertfald det jeg kan berette :)
Mvh. Mette.
Anmeld