Eksperter mig her og der :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Pia S-vb

I dag fylder min dejlige, store søn 12 år. Det giver altid tanker for jeg (og han) var tæt på at dø for 12 år siden. Men i dag kom vi sådan til at grine af alle de her kloge fagpersoner, man møder i sådan en situation.

Jeg var indlagt på Glostrup Sygehus i en måned og de gjorde rigtig mange gode ting for mig. Men bl.a. kom der en dame (kan altså ikke huske hvad hun specifikt var for en), som skulle fortælle mig noget om kommunikation med et for-tidligt født barn. Det var da givtigt, selv om noget af det nok var logik for burhøns (og mig). Da hun skulle gå, sluttede hun af med at kigge på mit 1600 grams barn og så sagde hun sådan lidt almoderligt - ja, du må jo nok vende dig til, at alle vil kommentere, at han er lidt klejn i det, også når han bliver større, ja helt op i teenageårene. Men ak og ve - som 12 årig er han højere end mig, bruger str 42/43 i sko og er den højeste i klassen. Han er hærdebred og har næsten kræfter som en voksen! Så meget for ekspertens dom w00t

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

;)

Min mands lillebrødre var hhv 1500 og 1600g. Det har altid været små i det - også som 12-årige.

Men nu hvor de er fyldt 15 er de lige så store som alle andre..

Anmeld

8. februar 2012

Webredaktøren-vb

Hmm... måske er eksperterne blevet klogere i dag  laughing

Synes nu også, at jeg kender en del 'store' mennesker, der var for tidligt født...

Hvor meget for tidligt født var han? For 1600 g lyder da ellers ikke voldsomt alarmerende, selv om det er i den bette ende wassat

Anmeld

8. februar 2012

Titte-vb

Pia S skrev:

rn I dag fylder min dejlige, store søn 12 år. Det giver altid tanker for jeg (og han) var tæt på at dø for 12 år siden. Men i dag kom vi sådan til at grine af alle de her kloge fagpersoner, man møder i sådan en situation.

rn

rn Jeg var indlagt på Glostrup Sygehus i en måned og de gjorde rigtig mange gode ting for mig. Men bl.a. kom der en dame (kan altså ikke huske hvad hun specifikt var for en), som skulle fortælle mig noget om kommunikation med et for-tidligt født barn. Det var da givtigt, selv om noget af det nok var logik for burhøns (og mig). Da hun skulle gå, sluttede hun af med at kigge på mit 1600 grams barn og så sagde hun sådan lidt almoderligt - ja, du må jo nok vende dig til, at alle vil kommentere, at han er lidt klejn i det, også når han bliver større, ja helt op i teenageårene. Men ak og ve - som 12 årig er han højere end mig, bruger str 42/43 i sko og er den højeste i klassen. Han er hærdebred og har næsten kræfter som en voksen! Så meget for ekspertens dom w00t

Sidder og smiler over tanken om den velmenende dame, hun skulle næsten have lov til at møde ham idag :P Tillykke med ham ;)

Anmeld

9. februar 2012

als-vb

ja utroligt som tingene ændre sig og den viden der er omkring sådan noget. Dog er min svoger også for tidligt født og han er noget mindre end hans brødre så ved ham var det rigtig nok.

Men tror ikke der findes nogen regler uden mange undtagelser og specielt når det kommer til sådan noget.

Anmeld

10. februar 2012

Pia S-vb

@webtina - han blev født otte uger for tidligt. Men fordi jeg var meget syg af svangerskabsforgiftelse, var man bange for, at han kunne have en enzymfejl og ikke ville kunne binde de langkædede fedtsyrer. Men lille det var han 1660 g og 42 cm. Han passede lige ned i fars hånd! Han kunne ikke selv trække vejret og lå i respirator et døgn. Størrelsen i sig selv er ikke helt så alarmerende i dag som for 12 år siden.

Anmeld

10. februar 2012

Rita-vb

Tillykke med ham :) Det er da bare skønt at han er vokset til det - og godt han kunne modbevise 'eksperterne' :lol: Det er utroligt hvor store præteenagedrenge er - min ældste er snart lige så høj som mig (og jeg er ellers imponerende 1.81). Hvordan skal det ikke ende? :laugh: Og det samme med skoene - jeg ved simpelthen ikke hvordan vi skal få plads til alle de kæmpesko i vores skoreol. Det havde været en smule mere praktisk med en flok piger med små fødder :silly: Min ene fætter er tvilling og var meget lille da han blev født (for over 30 år siden). Han var ret lille indtil midt i puberteten - så tog pokker ved ham og han voksede alle over hovedet og blev næsten to meter høj (og dermed et godt sykke højere end sin ret misundelige storebror) :laugh:

Anmeld

11. februar 2012

Polyp-vb

min søn er også født for tidligt - og var relativt lang, men meget tynd indtil hans rø... ramte skolebænken - han er stadig meget lang - men skal nu passe på vægten (dvs passe sin sport og spise fornuftigt) som 14 årig og er kun syg med lidt snot og feber en gang om året (+granallergi i december som resten af familien)...og jeg fik også konstant tudet ørerne fulde om at han 'er alt for tynd - hvad vil du gøre hvis han bliver syg'...han spiste ikke - han ÅD konstant - men var også meget aktiv i en børnehave med fantasiske udearealer og god plads til at tumle og løbe også indendørs.

Selv er jeg også født 1 mdr for tidlig efter at min mor var indlagt med svangerskabsforgiftning i tre mdr - jeg var 45 lang og vejede vist omkring 2500 - hvilket var småt i 1970, siger de - jeg har så nogle 'misdannelser' i form af en hjertefejl, der formentlig skyldes den for tidlige fødsel + svangerskabsforgiftningen samt et spiserørsbrok...men er da sådan set glad for min hjertefejl - for uden den ville jeg være omkring 190 cm høj, siger hjertelægen...og jeg er godt tilfreds med mine 173 ;-)

Det bedste, de fleste 'eksperter' kan gøre nybagte mødre, er vist bare at holde deres mening for dem selv!

Anmeld

30. august 2012

Willysmor-vb

Er her nogen med for tidligt fødte tvillinger?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.