Børnecheck debat, igen igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Jeamie-vb

Nu ruller den jo igen i medierne. Og er personligt ved at være godt træt af den.... 

Hvad er jeres holdning ? 

Vil de såkaldte rige ikke bare spare andre steder ? Undgå at bruge pengene og derved danne en spiral ? 

Der vil jo ikke blive flere penge i omløb af den grund. Færre penge skifter hænder.

De såkaldte rige har jo ikke nødvendigvis flere penge, men måske bare større udgifter. Og her tænker jeg selvfølgelig ikke på dem der svømmer i millioner men 'almindelige' dødelige der 'bare' betaler topskat. 

Der tales også om at topskattens så skal fjernes / hæves i forbindelse med fjernelse af checken.

Tænker ikke det kan mærkes for dem der har èt barn, men dem der har flere så bør det da kunne mærkes.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

kongster-vb

Jeg synes det er de mærkeligste steder, der bliver sat ind. Børnecheck, SU, hjemmehjælp til ældre, kontanthjælp og dagpenge. Der er snart ikke den svage gruppe, der ikke står for skud. 

Mens store virksomheder, der ikk e betaler skat i Danmark, rentefradrag for boliglån, outsourcing og lukning af danske arbejdspladser, brug af billig polsk arbejdskraft og banker der tjener styrtende på de private og dernæst går konkurs - det fylder noget mindre. Det var måske dér man skulle starte....

Anmeld

3. februar 2012

Jeamie-vb

Nu er vi èn af dem der bliver kaldt 'rige',  og jeg må indrømme at jeg får sq lidt sved på panden efterhånden, for som du selv så rammende skriver 'Det er snart ikke den svage grupper, der står for skud...' ermm

Anmeld

3. februar 2012

Polyp-vb

Men nogen har jo stemt på dem, der nu bestemmer - og så er det jo sådan demokratiet virker...survival of the fittest...og sjovt nok er politikerne selv ret fitte...deres pensioner, gager, fradrag etc skal der jo ikke røres ved DEt kan de blive enige om uanset hvilken farve de har....

Anmeld

3. februar 2012

kongster-vb

Altså jeg har bl.a. stemt på dem, der bestemmer. Men det er jo ikke noget nyt, at det er de svage grupper der bliver gået efter. Det skete jo også under den tidligere regering.

Anmeld

3. februar 2012

Signe1704-vb

Jeg er sgu lidt delt. Vi vil også blive ramt - vi mister den helt. Vi får godt 40.000 kr om året og dem ved jeg ikke lige hvor vi skal finde. Nu var situationen jo sådan at man fik børnechecken dengang vi købte vores hus osv. Selvom vores husstandsindkomst er forholdsvis høj har vi ikke et kæmpe rådighedsbeløb og kommer f.eks kun på ferie hvert andet år.

Det er forholdsvis mange penge folk mister og med forslaget om en husstandsindkomst på 600.000 kr er det også to pædagoger der bliver ramt - det er vel ellers ikke den gruppe man plejer at betegne som rige?

Måske ville der være lidt logik i at fjerne den for de allerrigeste, men omvendt er det jo også dem der betaler mest tilbage....

Anmeld

4. februar 2012

kongster-vb

Tja, man må vel gå ud fra at alle med en husstandsindkomst over 600.000 så også kommer til at slippe billigere i skat eller....?

Igen igen synes jeg det er mærkelige steder der sættes ind. Børnecheck, offentlig transport, daginstitutioner der bliver dyrere hele tiden - det rammer jo for det meste dem, der ikke har så mange penge, men stadig lige præcis har nok til at skulle være med til at betale mere.

Anmeld

9. februar 2012

ampere-vb

Jeg er en af de 'rige' dvs en hustandsindkomst over 600 t.kr. Helt ærligt synes jeg at børnechecken skal blive, medmindre man er mangemilionær. Det er noget fi** at man er rig i den indkomstgruppe - vi skal selv betale for ALT, ingen friplads til børnepasning, ingen tilskud til boligen, ingen singletilskud og meget andet. Samtidig har jeg en kollega der er fraskilt - en rigtig sød kollega, men hun kan sidde i hus, med bil og to børn pga de offentlige tilskud.... Mine forældre hører også til de 'rige pensionister' som har gået og betalt til en pensionsopsparing hele deres liv for at sikre sig en god alderdom. Når de så bliver syge, skal de betale 9.500 om måneden for 60 kvm, dertil 3500 per person for mad og dertil også betale for vask af tøj med mere. De ældre som aldrig har sparet op til alderdommen sidder med deres folkepension for får tilskud til alt det mine forældre selv skal betale.....Jeg er enig i at man skal have et sikkerhedsnet for de der kommer galt afsted, men hvorfor gør man det ikke lovpligtigt at være medlem af en A-kasse? Så kunne staten spare en del på kontanthjælpen til folk der bare bruger andres penge. Hvis man skulle gøre en indsats et sted, så er der to steder der er helt oplagte - sociale bedragere skal straffes! Der er ingen undskyldning for at misbruge samfundets resourcer og gode vilje. Konkursryttere skal straffes - alle kan gå konkurs med en virksomhed, men de der misbruger selskabsformer, medarbejdere, laver momskaruseller mv. skal straffes så de ikke kan huske deres eget navn bagefter. Ansat ekstra arbejdskraft i SKAT, få sammenkørt registrerne og fagpersonalet og få så indhentet den gæld ra folk der bare ikke gider betale deres regninger. Danmark skal i min verden have et velfærdssamfund hvor der ikke er fattige, men det er IKKE det samme som at de der tjener godt skal aflevere til de der ikke tjener nær så godt - de har ikke en ret til at kunne opretholde det samme forbrug som de andre. Hvis man vil bestemme selv, må man også være selvstændig og tage ansvar for sit eget liv. Velfærdssamfundet er ved at blive undermineret af folk der ikke vil betale 2 kr. ekstra for en sodavand i afgift, folk der tror at kontanthjælp er en ret, selskabsryttere der udnytter momsregler og meget mere - i hele dette spil er de internationale selskaber ikke bomben, men derimod den 'almindelige' dansker der bare kræver ind eller fusker. Det er tankevækkende at en socialdemokratisk regering vil anlægge en betalingsring for at tvinge folk over i det offentlige - konsekvenserne for mig - eller rettere for mit barn - er at jeg skal bruge 3 timer på transport til og fra arbejde om dagen, fremfor 40 minutter i alt. Endvidere hvis folk stopper med at køre i bil, hvor skal indtægterne der kommer fra registreringsafgiften så komme? Hvis alle rygere stoppede med at ryge - hvor skulle indtægterne så komme fra? Ved godt der er udgifter, men ved også at pengene hurtigt ville blive omfordelt til andre 'trængende' steder på hospitaler mv så indtægten stadig mangler... Bare et opstød som ingen nok gider læse :P

Anmeld

9. februar 2012

kongster-vb

Jeg gad godt læse det og siger o-klapperi

Det er præcis de tanker jeg gør mig. Hvorfor arbejde hårdt og tjene godt hvis det skal gå til folk som er i arbejde og ikke er fattige, men tjener mindre godt - fordi de har lavere uddannelse, arbejder mindre eller andet, som de dybest set selv har valgt?

Og jeg vil også gerne hjælpe fattige og svage grupper der ikke kan hjælpe sig selv. Men jeg vil ikke sponsorere en playstation i julegave til en søn af en laverelønnet så længe jeg ikke kan købe en playstation til min egen knægt. Det er trods alt hans far som arbejder 50 timer om ugen....

Anmeld

9. februar 2012

Polyp-vb

jeg gad også - og er totalt enig!

Er her pr 1. januar røget på dagpenge...og kan pludselig få boligstøtte, varmepenge, tilskud til knægtens sportsmedlemskab, ekstra børnepenge etc etc...ok, fandt så ud af at jeg er blevet 'snydt' i 9 år for ca 135000 af en tidligere kommune, der 'havde glemt' at oplysee mig om ret til et særligt tilskud til eneforsørgere...det er nemlig ikke det samme som en enlig forsørger ..., bestemt penge jeg kunne have brugt, men ikken nogen jeg decideret har savnet (men vi har så også kun været på ferie i det store udland hvert andet år), mens jeg var i arbejde - så trods det, at jeg før havde en løn, som jeg - som enlig forsørger betalte topskat af...så har jeg nu ca 3000 kr mindre udbetalt...men til gengæld, så bruger jeg jo heller ikke noget på daglig transport - så reelt er det endnu mindre, og det er jo godt for mig - og jeg skal også nok finde noget at lave relativt hurtigt igen...men mener da, at forskellen burde være meget større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.