Jeg er en af de 'rige' dvs en hustandsindkomst over 600 t.kr. Helt ærligt synes jeg at børnechecken skal blive, medmindre man er mangemilionær. Det er noget fi** at man er rig i den indkomstgruppe - vi skal selv betale for ALT, ingen friplads til børnepasning, ingen tilskud til boligen, ingen singletilskud og meget andet. Samtidig har jeg en kollega der er fraskilt - en rigtig sød kollega, men hun kan sidde i hus, med bil og to børn pga de offentlige tilskud.... Mine forældre hører også til de 'rige pensionister' som har gået og betalt til en pensionsopsparing hele deres liv for at sikre sig en god alderdom. Når de så bliver syge, skal de betale 9.500 om måneden for 60 kvm, dertil 3500 per person for mad og dertil også betale for vask af tøj med mere. De ældre som aldrig har sparet op til alderdommen sidder med deres folkepension for får tilskud til alt det mine forældre selv skal betale.....Jeg er enig i at man skal have et sikkerhedsnet for de der kommer galt afsted, men hvorfor gør man det ikke lovpligtigt at være medlem af en A-kasse? Så kunne staten spare en del på kontanthjælpen til folk der bare bruger andres penge.
Hvis man skulle gøre en indsats et sted, så er der to steder der er helt oplagte - sociale bedragere skal straffes! Der er ingen undskyldning for at misbruge samfundets resourcer og gode vilje. Konkursryttere skal straffes - alle kan gå konkurs med en virksomhed, men de der misbruger selskabsformer, medarbejdere, laver momskaruseller mv. skal straffes så de ikke kan huske deres eget navn bagefter. Ansat ekstra arbejdskraft i SKAT, få sammenkørt registrerne og fagpersonalet og få så indhentet den gæld ra folk der bare ikke gider betale deres regninger.
Danmark skal i min verden have et velfærdssamfund hvor der ikke er fattige, men det er IKKE det samme som at de der tjener godt skal aflevere til de der ikke tjener nær så godt - de har ikke en ret til at kunne opretholde det samme forbrug som de andre. Hvis man vil bestemme selv, må man også være selvstændig og tage ansvar for sit eget liv. Velfærdssamfundet er ved at blive undermineret af folk der ikke vil betale 2 kr. ekstra for en sodavand i afgift, folk der tror at kontanthjælp er en ret, selskabsryttere der udnytter momsregler og meget mere - i hele dette spil er de internationale selskaber ikke bomben, men derimod den 'almindelige' dansker der bare kræver ind eller fusker.
Det er tankevækkende at en socialdemokratisk regering vil anlægge en betalingsring for at tvinge folk over i det offentlige - konsekvenserne for mig - eller rettere for mit barn - er at jeg skal bruge 3 timer på transport til og fra arbejde om dagen, fremfor 40 minutter i alt. Endvidere hvis folk stopper med at køre i bil, hvor skal indtægterne der kommer fra registreringsafgiften så komme?
Hvis alle rygere stoppede med at ryge - hvor skulle indtægterne så komme fra? Ved godt der er udgifter, men ved også at pengene hurtigt ville blive omfordelt til andre 'trængende' steder på hospitaler mv så indtægten stadig mangler...
Bare et opstød som ingen nok gider læse :P
Anmeld