Min datter skærer tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Webredaktøren-vb

Min datter på otte år skærer tænder om natten!

Det er ikke konsekvent, og det er jo typisk ikke noget jeg lægger mærke til, men i nat havde hun ondt i halsen, og lagde sig derfor ind i min seng... efter nogle timer vågner jeg ved, at hun skærer tænder wassat

Hun klager ikke over hovedpine, og lægger jo ikke selv mærke til det, når hun sover, men jeg mindes at have hørt noget om børn, der havde en bideskinne???

Nogle erfaringer med dette, inden jeg hører skoletandlægen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Trunte K-vb

Jeg havde en bideskinne som ganske stor (jeg hørte stadig til skoletandplejen men tog alene på tværs af København for at blive undersøgt og få den lavet). Det var fordi jeg låste i kæbeleddet og man mistænkte tænderskæren som årsagen. Jeg syntes den var ubehagelig at få lavet - men nu aktiveres min brækrefleks også bare der rodes halvvejs inde i munden på mig :). Om det var skinnen eller naturen, så låser mit kæbeled ikke længere og har ikke gjort det i mange år - stoppede efter ca. ½ års brug af skinnen, jeg fortsatte et stykke tid derudover og har ikke haft behov for en ny. Hvis det ikke bare er et enkeltstående tilfælde/en kort periode ville jeg da se at få spurgt skoletandlægen, det kunne jo også være, de kan nogle andre tips og tricks.

Anmeld

26. januar 2012

Webredaktøren-vb

Nå, det lyder til, at jeg hellere må få hende en tur til skoletandlægen.

Tak for svar smile

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.