Indskrivning til skolestart i dag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Webredaktøren-vb

I dag skal vi have knægten indskrevet til skolestart pr. 1. maj smile

Han kender jo skolen og SFO pga. storesøster, så jeg forudser ikke de store problemer, men en epoke med vuggestue og børnehave slutter så nu unsure Det er nu lidt underligt...

Er I gode til de store skift i børnenes liv, eller synes I også, at det er lidt vemodigt, når der skal tages afsked med dagpleje/vuggestue/børnehave osv.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

als-vb

Jeg syntes det var meget underligt at tøsen skulle sige farvel til Dagplejen, hun var klar til det tøsen, men moderen kunne godt lide det personlige og det at man har været en del af et andet menneskes familie i en periode og så er det lige pludselig bare slut.

Men ved da bla fra min søster at det er endnu mere underligt når det er det sidste barn, for så har man efter dp ikke nogen baby mere og når bhv. er slut jamen så er hele den der baby/tumlinge tid forbi og man har definitivt ingen småbørn mere.

Så ja er da typen der bliver sentimental over sådan noget.

Anmeld

23. januar 2012

Polyp-vb

Indtil videre har jeg været ret usentimental - men når han 1 september 2013 afleveres på efterskole...så...er det jo noget helt andet - så er han jo næsten flyttet hjemmefra.... Jubiiiii!!!! Men hvad skal tiden så gå med, og hvad skal alle pengene bruges til...og ikke mindst al den energi, der IKKE skal bruges til at sparke en lad teenager igang konstant ;-)

Anmeld

23. januar 2012

Webredaktøren-vb

Polyp SKREV:

Indtil videre har jeg været ret usentimental - men når han 1 september 2013 afleveres på efterskole...så...er det jo noget helt andet - så er han jo næsten flyttet hjemmefra.... Jubiiiii!!!! Men hvad skal tiden så gå med, og hvad skal alle pengene bruges til...og ikke mindst al den energi, der IKKE skal bruges til at sparke en lad teenager igang konstant ;-)

Åhh - teenageårene... der er heldigvis lidt tid til endnu w00t

Anmeld

23. januar 2012

Jeamie-vb

Polyp SKREV:

laughing *griner* højt !!!! Det kunne ha været mig det dèr !!!! Hvor er du bare go`laughing

Anmeld

23. januar 2012

Jeamie-vb

Der var ingen tvivl da sønnen skulle i børnehave at han TRÆNGTE meget til nye udfordringer, og komme videre.... Det var da bestemt heller ikke særlig sjovt da jeg kunne høre ham græde helt ude på P-pladsen....

Har en veninde der aldrig har haft sine børn i nogen from for instituation eller dagpleje - hendes datter skal skrives ind i skolen her på lørdag, og HUN har mavepine på sin datters vejne. 

Anmeld

24. januar 2012

Webredaktøren-vb

Jeamie SKREV:

Har en veninde der aldrig har haft sine børn i nogen from for instituation eller dagpleje - hendes datter skal skrives ind i skolen her på lørdag, og HUN har mavepine på sin datters vejne. 

Ja, det ville jeg nok også have, men mon ikke datteren er klar til nye udfordringer smile

Jeg fik indskrevet knægten, og selv om det nu er anden gang, så vi både kender inspektøren, SFOen og mange af lærerne, så var det nu alligevel hyggeligt at se sidste skud på stammen tage de første skridt mod mange års skolegang o-skole

Anmeld

24. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg synes det var en lettelse da den store skulle væk fra dp og videre i bhv. Vi havde ikke et ret godt samarbejde med dp så det var skønt da han skulle væk derfra.

Han skal først starte i skole i 2013 men jeg synes tiden nærmer sig alt for hurtig....og det blir vikelig sørgeligt at sige farvel til bhv. Heldigvis starter den mindste i bhv til januar 2013 så helt farvel til bhv blir det altså ikke.

Til gengæld blir det rigtig rigtig sørgeligt at sige farvel til vores nuværende dagpleje... hun er den bedste og vi har kun 11 måneder tilbage sammen med hende.......tror også det blir en ordentlig omvæltning for den bette når tiden kommer...han er SÅ glad for hende. Han er dog vant til at komme i børnehaven da han besøger den hver 14 dag sammen med dagplejen så at starte deroppe blir nok ikke det store problem. Det værste for ham blir at undvære nærheden med dp.

Og for mig ja så blir det rigtig sørgeligt ikke at komme i dp hjem efter 1 januar 2013. Men det blir også godt at få ham op i bhv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.