Er syge børn et problem i forhold til job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. januar 2012

Webredaktøren-vb

Hvert år tabes en million arbejdsdage, når forældre må tage sig af deres syge børn, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Bedre hygiejne i institutioner og skoler kan være med til at mindske børns sygdom, mener ekspert, mens en medicinalvirksomhed mener, at løsningen er flere vaccinationer til ungerne.

Syge børn er for mange forældre og arbejdspladser et stort problem, der koster samfundet dyrt pga. nedsat produktivitet på de danske arbejdspladser.

Har jeres syge børn været et problem for jer i forhold til at kunne passe jeres arbejde optimalt?

Og gør I noget aktivt i familien for at mindske sygdom - f.eks. udluftning, hyppig håndvask, ekstra vaccinationer osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2012

als-vb

Vi har fået hjælp fra min mor, ellers ville det ikke kunne lade sig gøre. Er sjældent en influenza kun varer to dage.

Anmeld

18. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg er så 'heldig' at arbejde hjemme, og ellers underviser rundt omkring, så KAN være fleksibel, feks når sønnen er syg. Der har været episoder hvor jeg simpelthen bare skulle til et vigtigt møde og spurgt manden om han ikke lige kunne tage den dag - ikke noget problem for ham, han kan jo bare fjernstyre computeren hjemmefra, men chefens respons var 'Hvorfor ? - kan konen ikke bare tage ham ?'. Der var jeg nært sprunget i luften smile

Det er slet ikke noget problem hos os, men er sikker på de er blevet forvænt. Jeg syntes det var lidt flabet at gå ud fra jeg ikke havde noget liv og derfor evigt stod standby smile. Gør jeg oftest også, jeg løber bare det stærkere i det skjulte wink

Anmeld

18. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Her er det ingen problem.

Mormor og morfar er færdige med arbejdsmarkedet, og har taget dem ved sygdom.

Ellers flexer bedstemor, og farfar arbejder hjemmefra, så ingen problem her.

En gang har stig taget fri for at komme hjem til Alma, selvom jeg faktisk var hjemme. Jeg var sygemeldt med opkast/kvalme pga graviditet, og Alma fik selvfølgelig 'skidevirus' i den periode det var aller værst. Så da kl blev 9 om morgenen og både Almas og vores seng var smurt ind i diarre, og jeg blev ved at kaste op, mens jeg forsøgte at få ordnet det hele, måtte jeg kaste håndklædet i ringen og ringe efter Stig.

Jeg har ikke prøvet barnets sygedag endnu.

Vi gør ikke noget 'særligt' ud af hygiejnen, men overholder ganske alm råd som fx hyppig håndvask.

Anmeld

18. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Her er det heller ikke noget problem... Farmor og farfar er pensionister og tager gerne ved sygdom osv. Kan de ikke har jeg 2 barnets sygedage og jeg møder ikke negativitet fra min chef..... Min mand er også god til at tage hans tørn ved sygdom. Han kan også arbejde hjemmefra og gør det gerne.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.