Børn og deres luner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2012

kongster-vb

Min knægt er lige fyldt 8 år og så skal vi jo have børnefødselsdag. Nu har han fået at vide i skolen at man skal invitere alle drenge eller alle piger eller hele klassen, så han har bestemt at vi skal have alle pigerne med - og ikke drengene! Så på søndag skal vi holde pigefødselsdag for min søn :-) Jeg har forholdt ham at der sikkert er nogen i klassen - specielt blandt drengene - der vil synes det er mærkeligt, men ligesom da han ville gå med neglelak som 5-årig, så er han ikke til at rokke (vi endte med et kompromis med neglelakken - jeg bestemte at den skulle være sort og han fik lov at gå med det i børnehave) Min datter har også fra tid til anden nogle mærkelige ideer. Mest om hvad for noget tøj hun skal have på. Hun havde en punk-periode, hvor hun lignede noget fra Londons undergrund når hun gik i skole. Det var ikke et modelune i klassen - hun var den eneste der var punk. Men hun fik også lov, så længe tøjet var varmt og dækkende nok :-) Føjer I børnene i deres forskellige luner eller er der en grænse? Får de lov at gøre ting, som I kan se der sikkert vil blive drillet med i skolen/børnehaven eller er det ok med jer hvis det er ok med ungerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2012

Webredaktøren-vb

Hvor er det fantastisk... og skønt at du uden tøven efterkommer deres særlige ideer/behov.

Det virker som om, at du har nogle børn, der har en ret stor selvtillid o-klapperi

Min dreng havde også en sommer i børnehaven, hvor de små tæer i sandalerne fik neglelak, når storesøster pyntede sine. Det er nu ikke noget, han siden har efterspurgt laughing

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget, hvor jeg har tænkt, at de ville blive drillet offentligt, men de får f.eks. lov til at bestemme deres frisurer, selv om jeg gerne så, at knægten fik det lidt længere end en millitær-cut wink

Anmeld

17. januar 2012

Webredaktøren-vb

kongster SKREV:

Min knægt er lige fyldt 8 år og så skal vi jo have børnefødselsdag. Nu har han fået at vide i skolen at man skal invitere alle drenge eller alle piger eller hele klassen, så han har bestemt at vi skal have alle pigerne med - og ikke drengene!

Så på søndag skal vi holde pigefødselsdag for min søn

Hvad har I planlagt af aktiviteter så?

Anmeld

17. januar 2012

kongster-vb

Jamen han er noget så nem, for det 'orienteringsløb' som vi har holdt for datteren (som han også var med til) og for drengene sidste år vil han gerne have igen i år :-) Og så har jeg en lagkage til overs fra i søndags, som ligger i fryseren og der er også masser af 'kys-kager' til overs, så maden er på plads. Og så kom min far lige med en pose børne-fyrværkeri (små 'skrubtudser' og lign.) som var til overs fra nytår, så det skal vi nok også fyre af i gården. Og så er den ged vist barberet :-)

Anmeld

17. januar 2012

als-vb

Syntes han er sej. Så fedt når man går mod strømmen på den måde. Hvis det tøsen beder om/gerne vil er inden for rimlighederne så får hun lov. Hun er ikke så gammel endnu så det er mest prinsessekjolen og sådan hun gerne vil have på. Eller hun vælger tøj der på ingen måder matcher, så er jeg ligeglad. Men sandaler i snevejr og t-shirt i frostgrader den går bare ikke.

Anmeld

17. januar 2012

kongster-vb

Webredaktøren skrev:
Hvor er det fantastisk... og skønt at du uden tøven efterkommer deres særlige ideer/behov. Det virker som om, at du har nogle børn, der har en ret stor selvtillid Min dreng havde også en sommer i børnehaven, hvor de små tæer i sandalerne fik neglelak, når storesøster pyntede sine. Det er nu ikke noget, han siden har efterspurgt Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget, hvor jeg har tænkt, at de ville blive drillet offentligt, men de får f.eks. lov til at bestemme deres frisurer, selv om jeg gerne så, at knægten fik det lidt længere end en millitær-cut
Tak. Men uden tøven er nok så meget sagt... Jeg overvejede da lidt om jeg ville sige ja, men kunne ikke helt se hvorfor han ikke skulle have lov. Neglelakken var på fingrene og det var da han var næste 6 år, så det havde lidt mistet sin 'jeg vil være som storesøster'-charme, men trods drillerier blev han ved og det endte med at der var flere af drengene der kopierede ham :-) Mht hår, så glæd dig over det korte. Min knægt insisterer også på langt hår og det skændes vi meget om, for jeg synes ikke en 8-årig dreng skal have hår til skuldrene. Så der er vi endt med et kompromis, selvom storesøsteren bakker ham op og siger 'det ser sejt ud med langt hår til drenge og det er jo hans hår!' ja ja men det er mig, der skal kæmpe for at få det vasket!

Anmeld

17. januar 2012

Polyp-vb

så længe det ikke er sundhedsmæssigt uforsvarligt...eller økonomisk - så er der ret frie tøjler her.

Synes, det er vildt sejt - og lidt provokerende - at gå imod strømmen og vælge pigerne til som dreng! Det giver helt sikkert også bonuspoints senere ;-)

Cool Dude!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.