Min store dreng på 13 år får 200 kr om måneden. Derudover går han med reklamer og da hans gamle rute var for stor og tung til at han kunne overskue det fik han en mindre og vi giver ham så 100 kr for at holde ham til ilden med arbejde. Det vil sige at vi reelt giver ham 300 kr (men de 100 kr kun så længe han arbejder) og så tjener han omkring 150 kr på sit job. Han betaler selv sin tlf-regning, men ellers er det rent shopperi pengene går til.
Han skal hjælpe til hjemme, men som dig mener jeg også at det er fordi han er en del af familien og det er ikke derfor han får lommepenge.
De små får ikke noget fast, men får nogle mønter en gang imellem. Vores datter på 4½ er godt nok ved at opdage værdien af at kunne købe noget selv og hun støvsugede igår og fik så en mønt for det.
Den store har nogle gange fået penge for at rengøre vores biler, men det synes jeg også ligger ud over det fælles - det er jo min og min mands bil ligesom at cyklen er min søns (og den gør jeg jo heller ikke ren).
Så engang i mellem får de lidt penge for at hjælpe med noget der er udover det daglige, men det er undtagelsen.
Den store har en dag om ugen hvor han rydder op efter maden og ellers skal han hjælpe når vi beder ham om det (og det går faktisk fint).
Anmeld