Hvornår begyndte I at købe babytøj og udstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Webredaktøren-vb

Hvor langt inde i graviditeten var I, før I begyndte at købe de første sparkedragter, sutteflasker o.lign.

Gik I amok i indkøb eller ventede I til baby var kommet til verden med de større ting?

Med min første var jeg i god tid med alt wink Barnevogn var købt halvvejs, voksipose og masser af tøj... senere gik det så op for mig, hvor hurtigt de vokser i starten, så str. 56 nåede aldrig at blive slidt smile Sutteflasker havde vi også rigeligt af, for hun var tilfreds med amning, og to sutteflasker til pasning var alt rigeligt... med toeren var vi lidt mere fornuftige med indkøb whistling

Hvornår og hvor meget købte/køber I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

kongster-vb

Vi var begge studerende, da vi fik den første, så vi havde ikke ret mange penge. Vi gik ud for at købe udstyr og brugte 1000 (!) kr - som var MEGET, syntes vi :-) Det inkluderede så heller ikke barnevogn, som vi fik forærende og tremmeseng, som vi også fik forærende. Tøjet var genbrug de første par år. Alt i alt var det ikke dyrt for os at have barn. Kun bleer kostede og det gik ca lige op med de cafe-besøg vi ikke længere havde tid til. Med den næste havde vi flere penge og jeg nød at kunne købe mere tøj og mere udstyr - fx en blespand :-) Stor luksus... Men heller ikke her brugte vi alverden.

Anmeld

12. januar 2012

als-vb

Med tøsen var de store ting bestilt 4 måneder før og blev leveret en måned før fødslen, småtingene begyndte jeg på efter md scanningen. Denne gang ville jeg vente til efter jul og det blev så den 29/12 :) at jeg købte den første ting erdragt. Der er ikke så meget vi mangler, men har da en liste med nogle ting som skal indkøbes, og når jeg finder noget fint og som er på tilbud så køber jeg det, for kan ligeså godt spare pengene. Men ellers er det meget begrænset hvad vi køber da vi har næsten alt.

Anmeld

12. januar 2012

Meesalith-vb

Købte den røde barnevogn ugen inden md scanning. Der fandt vi ud af at vi ventede en dreng :-) Efter md scanning købte vi resten. Denne gang har jeg købt en rangle. Men ellers har vi jo alt fra Chr. Så går forhåbentlig shop amok i lyserødt efter md scanningen :-)

Anmeld

12. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Alle de store ting, som barnevogn, pusleting, badeting osv købte vi 2 måneder før termin......tøj, sengetøj og legetøj købte jeg lidt af engang i mellem efter jeg hvade fået mave på.....fik dog de første ting ret kort tid efter at bedstewforældrerne havde fået at vide de skulle være bedsteforældre wink Specielt min svigermor gik amok i tøj og legetøj........det første nåede ikke at blive slidt men heldigvis har vi fået en nummer 2 som jo så har overtaget det.....

Anmeld

12. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg er den sidste i flokken af hele venkredsen, samt yngre bror der allerede havde overhalet mig med to flere år før, så jeg tror jeg knapt nåede at fortælle det inden jeg havde fået alt hvad der behøvedes, og mere til smile

Idet jeg var den sidste og èn alle ikke troede ville / skulle ha børn, gik de helt amok og købte en hel masse til os. Rigtig sødt.

Tøjet til sygehuset ville jeg så gerne selv købe, så det blev købt en lille mdr før. Str 56, som var for lille laughing, så det blev alligevel det de andre havde købt.

Barnevognen står i garagen, og bliver ikke brugt længere. Tøjet er pakket ned, men kan ikke nænne at smide det væk / videre smile. Selvom der ikke kommer flere. Må få det gjort og sorteret de små sko og det lille (ubrugte ) fløjls-joggingsæt fra smile

Anmeld

12. januar 2012

Spunk-vb

Vi købte barnevogn allerede inden nf-scanningen - det var et rent tilfælde at vi kørte forbi et loppemarked hvor der stod en emmaljunga combivogn. Vi standsede og testede om den kunne være i bagagerummet på vores ret lille bil, og da den kunne købte vi den.

Sneg os rundt, for vi havde jo endnu ikke fortalt nogen at spunken var på vej ;-)

Anmeld

12. januar 2012

Signe1704-vb

Med den første var jeg kun 17 år da jeg blev gravid og havde derfor selvsagt ikke ret mange penge, men den første dragt blev købt da jeg var ca 7-8 uger henne. Kunne bare ikke lade være ( den var så i str 80, men jeg syntes at den var så lille at det da måtte passe laughing ). Resten kom hen ad vejen med god hjælp fra mine forældre.

Med den to næste har jeg også lige skulle købe lidt ret hurtigt efter at jeg har fået positivt svar på testen. Dog skulle jeg lige vænne mig til tanken om at jeg var gravid med den mindste, da jeg bare tog en test fordi min mens var udeblevet - havde egentlig ingen symptomer eller fornemmelse, men vi skulle i byen og så ville jeg lige udelukke at jeg var gravid inden jeg gik ud og drak mig fuld tongue

Og jeg har shoppet amok alle tre gange efter hvad jeg nu havde råd til. Æææælsker at shoppe og specielt børnetøj - jo mindre str jo bedre - det er så nuttet wink

Anmeld

12. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Begyndte straks jeg havde en positiv test.. Begge gange.

Med Adam fik vi lavet kønsscanning i uge 14, og så begyndte jeg at shoppe blå da der var januarudsalg.

Købte de store ting første gang, da vi nærmede os MD - og derefter kom der godt med lyserødt i samlingen.

Anden gang havde vi de store ting som puslebord, seng, barnevogn osv. De skulle have værelse sammen.

Anmeld

13. januar 2012

babytrunte-vb

Købte en lille bamse, da lægen havde sagt gravid. Købte ikke andet for uge 20 scanning. Der købte vi et sæt pigetøj. Arvede en masse og i løbet af sommeren (fødte i okt)købte vi så alle de store ting vi manglede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.