Biler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

Signe1704-vb

Hvilken type bil kører I i?

Er det den økonomiske type, den luksuriøse eller en ældre model?

Vi har selv to ældre biler (fra 1997 og 1999) som er nogle store lokummer der bruger alt for meget benzin og er alt for dyre i vægtafgift/grøn ejerafgift.

Nu er planen at sælge den ældste af dem og så kun have en i et stykke tid, da jeg skal gå i skole 2 km væk de næste 4 måneder. Derefter må vi se hvor jeg lander og så vurdere om vi skal have endnu en bil, men så bliver det en lille en der kører langt på literen og er billigere i grøn ejerafgift.

Den anden skal også sælges, men vi bliver nødt til at have en bil hvor vi alle 5 kan være, så det ser vi på engang til foråret. Vi vil jo gerne have en der er billigere at køre i, men det er som regel de små.

Hvad kører i andre i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Jeg kører i en Ford Focus fra 1997........den kører 15 km pr liter benzin....der lige plads til barnevognen i baggagerummet.....og 2 autostole på bagesædet....jeg er rigtig glad for den, den kører rigtig godt....

Min mand har firmabil og fik en spritny Ford C-max tilbage i august månede sidste år......Den kører helt fantastisk....men har ikke lige styr på hvor meget den kører pr liter diesel........

Anmeld

11. januar 2012

Webredaktøren-vb

Vi har en Huyndai Stationcar... den er ny... og leaset wink

Vi har ikke været i en økonomisk situation, hvor vi har kunne tåle overraskelser i form af vilde mekanikerregninger, så vi valgte en løsning, der passede godt her og nu.

Så bliver det spændende at se, hvor høj ekstraregningen bliver, når vi skal aflevere bilen retur angry

Anmeld

11. januar 2012

Meesalith-vb

Vi har en bil, som passer til et gammelt ægtepar. Billig, fornuftig og god at stige ind i ;-) det er en hyundai getz. Der er plads til to autostole og en klapvogn, og vi skal forhåbentlig ikke bruge mere plads... Den er vidst på omkring de 20 pr l diesel.

Anmeld

11. januar 2012

Titte-vb

Jeg har en Suzuki Wagon 1.3 fra 2000, som kører omkring 15-20 km/l og det er den perfekte bil for mig, høj indstigning, lille og nem at komme rundt med, og så kører den langt på l. Når den engang ikke kan mere, så vil det være vigtigt for mig at få en bil der har høj indstigning, efter min mislykkede knæ operation kan jeg mærke det når jeg skal ind i en lav bil. Så det er et must for mig fremover! :laugh:

Anmeld

11. januar 2012

Polyp-vb

Peugeot 206 1,4XR fra 2002 - kører ved bykørsel pt 18 på en liter benzin...plejer at køre længere, men har bremseproblemer, der driller mekanikeren...i det hele taget er den tit på værksted og har været det altid (har haft den fra ny)...men når den kører, kører den super - kommer hurtigt ud af stedet og ligger super på vejen (min teenage søns kammerater kalder mig for 'den finske rallykører'...  så det er ikke lige blød-hat-stilen, jeg kører 

Min meget lange kæreste - og efterhånden næsten lige så lange søn - kan begge komme ind og ud uden de store problemer - dog er de ikke glade for benpladsen på bagsædet.

Sæderne er supergode at sidde i..men jeg skal IKKE have en peugeot igen - var vildt glad for min gamle 205'er fra 1987, der blev solgt efter små 300.000 km, men synes som sagt, den er for  dyr i rep. og for tit ude af drift - og jeg kører altså 'kun' ca 20.000 om året...

Anmeld

11. januar 2012

Signe1704-vb

Polyp SKREV:

Peugeot 206 1,4XR fra 2002 - kører ved bykørsel pt 18 på en liter benzin...plejer at køre længere, men har bremseproblemer, der driller mekanikeren...i det hele taget er den tit på værksted og har været det altid (har haft den fra ny)...men når den kører, kører den super - kommer hurtigt ud af stedet og ligger super på vejen (min teenage søns kammerater kalder mig for 'den finske rallykører'...  så det er ikke lige blød-hat-stilen, jeg kører 

Min meget lange kæreste - og efterhånden næsten lige så lange søn - kan begge komme ind og ud uden de store problemer - dog er de ikke glade for benpladsen på bagsædet.

Sæderne er supergode at sidde i..men jeg skal IKKE have en peugeot igen - var vildt glad for min gamle 205'er fra 1987, der blev solgt efter små 300.000 km, men synes som sagt, den er for  dyr i rep. og for tit ude af drift - og jeg kører altså 'kun' ca 20.000 om året...

Min søster og svoger har købt en eller anden fin audi fra ny for 3 år siden og de har heller ikke andet end problemmer - den er også jævnligt hos mekanikeren.

Jeg kører i en peugeot 406 fra 1999 som jeg har haft i et år. Synes sgu også der er en del med den, men jeg har tænkt at jeg bare var uheldig at have købt katten i sækken.... Har lige  brugt 9000 kr på rep. for at få den synet og vi bliver vist nødt til at købe nye dæk og fælge også.... Men det er nok mere noget med at ham jeg købte den af godt vidste at der ville være meget der skulle laves snart og derfor skyndte sig at skille sig af med den ( han var mekaniker og deres biler skulle efter sigende være de værste wink).

Den starter hver gang og kører på den måde upåklageligt.

Anmeld

11. januar 2012

Signe1704-vb

Er der nogle af jer med de små økonomiske biler der mener at der kan sidde en teenagedreng på bagsædet sammen med to autostole i den model bil i har? Bagagerumsplads er ikke så afgørende - så må vi sgu købe en tagboks til de få gange om året vi har brug for det.

Anmeld

17. januar 2012

Spunk-vb

Jeg kører en citroen c3 fra 2003. Den er ikke så stor - også derfor vi ikke har en 'rigtig' barnevogn men en combivogn. Men vi kan da have spunken, hunden og lidt baggage med. Den er god at stige ind i og kører omkring 20 km/l til alm. hverdagskørsel.

Desværre er den købt til pendling (diesel) og vi pendler ikke mere, så vi burde nok skifte den. Tror nu at det vil være lidt optimistik at presse en teenagedreng ind mellem to autostole i en c3'er....

Anmeld

17. januar 2012

Pia S-vb

Vi har slet ingen bil. Vi cykler og bruger offentlig transport. Det fungerer fint og vi savner ikke bilen som blev skrottet for to år siden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.