Motion ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. januar 2012

Mor-til-2-vb

Hej alle dejlige mødre :) Jeg er gravid med mit 3 barn og har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med at svare på. Jeg har efter mine 2 første graviditeter tabt mig mange kilo og var lige blevet tilfreds med min krop, da jeg fandt ud af jeg var gravid med mit 3 barn. Jeg er meget lykkelig over at være gravid, da det er den største gave i livet og få et barn sammen med den man elsker ;) Trods min glæde kan jeg ikke lade være at kigge på min krop og tænke: 'hold da op de lårbasser er slappe efterhånden' :blush: Er der nogle af jer der har nogen erfaring med motion under en graviditet ? Jeg har aldrig tidligere dyrket motion under en graviditet, men har et ønske om dette denne gang - ikke for at tabe mig, men for at have en krop jeg er tilfreds med under og efter graviditeten, og ikke mindst for at holde mig i form. Hvad kan man og hvor meget kan man tillade sig? Hvilke øvelser er gode ? Påvirker det graviditeten på en negativ måde, så jeg evt kan miste barnet? Håber i kan hjælpe mig og komme med nogle gode råd. Hilsen den fokuserede mor :dry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Trunte K-vb

Jeg er ikke selv god til det der med motion under graviditet, men generelt kan man det meste hvis det føles 'rigtigt'. Bente Klarlund Pedersen har skrevet en bog, der hedder 'Graviditet og motion', den kan du måske finde på biblioteket og få nogle gode råd fra.

Anmeld

8. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg var rigtig glad for yoga. Og er det stadig smile. Men Trunte har ret, der findes masser af bøger om det. Tror også jeg snakkede med lægen om det, men svaret dèr var også lignende Truntes 'så længe det føles rigtigt' smile.... 

Anmeld

8. januar 2012

Jeamie-vb

Plus, jeg så også red en del. Den var der så delte meninger om var så smart wink. Jeg syntes det, naturligvis. 

Anmeld

8. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Man må lave alt, så længe man ikke får smerter osv. Inkl ridning. Dog skal man være særligt opmærksom ved kontaktsport, så ikke man risikerer slag, spark mm i maven. Jeg gik til Zumba - indtil jeg var så kvalmeplaget at jeg ikke forlod sofaen. Ellers er yoga, svømning mm også gode øvelser, også når du engang bliver højgravid.. God fornøjelse ;)

Anmeld

8. januar 2012

Polyp-vb

Jeg red indtil jeg var i 7. md - da kunne jeg ikke længere selv komme op på krikken - og handicapliften ville jeg ikke bruge...mener jo ikke det er sundt, hvis man ikke kan selv pga graviditet - og så skal man selvfølgelig lade være med at falde af...dvs måske springe lidt lavere end ellers og bare tage den med ro som hygge - mavemusklerne eeeelsker det! Jeg kan i den lokale svømmehal se en masse til aquagym - nogle med fysioterapeut andre 'bare' med fitness instruktør på

Anmeld

8. januar 2012

babytrunte-vb

Jeg svømmede en del. Men er også uddannet svømmelærer og har arbejdet en del år som livredder.

Kan klart anbefale det, især når man er længere henne i graviditeten, det er fantastisk at det ikke er så tungt. Fik dog ondt i ryggen af at svømme, fordi jeg fik for stort et svaj i ryggen. Så løb i vandet, virkelig en skøn fornemmelse, at tonse derudaf, uden at det føltes tungt, og fik pulsen godt op. I en del svømmehaller har de redskaber og livreddere der er uddannet til at kunne vejlede i et program fra gigtforeningen som både er til almindelige ikkegravide og så et særligt program til gravide. Det hedder aquapunkt og aquaMama.

Derudover cyklede jeg som transportmiddel, indtil min mave gjorde det umuligt, og så gik jeg lange ture.

Det eneste jeg gjorde anderledes var at respektere at jeg ikke kunne ligeså meget til sidst i graviditeten som før. Jeg fik bækkenløsning de sidste 3 måneder, så især der var løb/gang i vand et hit.

Anmeld

8. januar 2012

Spunk-vb

Den bog som Trunte K henviser til kan du bestille her: http://bibliotek.dk/linkme.php?ccl=lid%3D25486692+og+lok%3D870970 Jeg gik ture med hunden, cyklede en smule og svømmede. Da jeg gik på barsel meldte jeg mig til et hold 'vandtræning' for gravide. Det blev instrueret af en hjemmefødselsjordemoder og bagefter var der sludren i saunaen og bagefter igen madpakketid hvor der blev sludret, lyttet/mærket maver (af jordemoderen altså) på skift og nogle gange fortale jordemoderen om et udvalgt emne. Andre gange kom en der tidligere havde gået på holdet og viste baby frem og fortalte om sin fødsel, andre gange igen tog vi 'en rundkreds' hvor man f.eks. fortalte om sin største frygt ved fødslen. Ved jo ikke hvor du bor, men det findes en del forskellige steder på Sjælland - læs evt. mere her: http://www.hjemmefoedsler.dk/Forberedelse.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.