Overbelastet achillessene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
1 svar
0 synes godt om
11. december 2011

Pia S-vb

Jeg har i den grad overbelastet min achillessene i venstre ben. Det gør hulens ondt og har nu varet i snart en måned. I sidste uge syntes jeg, det var helt fint og løb en lille tur. Det skulle jeg så ikke lige have gjort. Nu er jeg næsten tilbage ved start. Er der nogle herinde som har erfaring med den slags. Min fys siger, at jeg skal have tålmodighed, men det har jeg ikke!

Gode råd anyone??? Ikke til mere tålmodighed men til små tricks som gør helingen hurtigere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Webredaktøren-vb

Ja, det har jeg masser af erfaring med... og tro mig - en måned er ingenting, men det betyder dog, at du har gode chancer for at slippe af med det. Jeg gik i seks måneder med smerter og trænede så snart smerterne stoppede, hvorefter de kom igen. I perioder gjorde det ondt bare at gå en tur. Så gav jeg den ro og fik nogle øvelser hos en fys. I første omgang fik jeg daglige øvelser på et trappetrin (skriv hvis du ikke selv har fået dem), men det der virkeligt hjalp var faktisk at gå i fitness og lave nogle særlige øvelser der. Spørg din fys... og så er der ingen smutveje. Hvis jeg pludselig gik en uge uden øvelser, så var den gal igen. Jeg er nu efter halvandet år smertefri, men har faktisk endnu ikke turde max-belaste og f.eks. spille badminton eller squash... :( Så derfor kan jeg desværre kun sige, at det gode er at du er kommet tidligt og derfor bør kunne undgå en kronisk tilstand, men træn træn træn og hav tålmodighed... og super vigtigt: Når du tror du er klar, så vent et par uger mere med at løbe :motion:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.