Ja, det har jeg masser af erfaring med... og tro mig - en måned er ingenting, men det betyder dog, at du har gode chancer for at slippe af med det.
Jeg gik i seks måneder med smerter og trænede så snart smerterne stoppede, hvorefter de kom igen. I perioder gjorde det ondt bare at gå en tur.
Så gav jeg den ro og fik nogle øvelser hos en fys. I første omgang fik jeg daglige øvelser på et trappetrin (skriv hvis du ikke selv har fået dem), men det der virkeligt hjalp var faktisk at gå i fitness og lave nogle særlige øvelser der. Spørg din fys... og så er der ingen smutveje. Hvis jeg pludselig gik en uge uden øvelser, så var den gal igen.
Jeg er nu efter halvandet år smertefri, men har faktisk endnu ikke turde max-belaste og f.eks. spille badminton eller squash... :(
Så derfor kan jeg desværre kun sige, at det gode er at du er kommet tidligt og derfor bør kunne undgå en kronisk tilstand, men træn træn træn og hav tålmodighed... og super vigtigt: Når du tror du er klar, så vent et par uger mere med at løbe :motion:
Anmeld