Julefrokoster og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. december 2011

ulffen-vb

Pyha er netop kommet hjem fra årets første julefrokost og selvom der starter hyggeligt, tænker jeg bagefter at jeg hellere ville have været foruden! Havde inden jeg tog afsted ikke forestillet mig at det ville blive et problem at jeg skulle være ædru, da jeg ofte før har været til fester ædru. Men synes bare at det tog overhånd med dumme ting og fuldesnak, det var simpelthen ikke til at holde ud!!

Det var en julefrokost med overnatning, så det var ikke rigtig muligt at tage hjem. Vi havde været i gang med forskellige sports aktiviteter siden kl 9, og da klokken blev 23 var jeg klar til at gå i kassen. Bleb dog hængende til 02, men følte mig som en total fiasko da jeg måtte gå i seng som den første og ligge og høre på hvordan de andre festede videre. Sikke en nedtur. Selvom det egenlig ikke burde være mig der er noget galt med, følte jeg mig virkelig malplaceret og ville ønske at de kunne forstå. Forstå hvordan det er at holde sig igang en hel dag og derefter deltage i julefrokost/syg druk uden selv at indtage en tår. Det blev FOR MEGET og fik mig til at føle at jeg ikke hørte hjemme..

Nu er min tanke så, vil det nogensinde ændre sig når først jeg har født? Eller skal man kigge sig om efter ny vennekreds efter man bliver mor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2011

als-vb

Ja kan jo kun være enig, det er bare ikke det samme når man er gravid. Så hvis du skal til flere vil min anbefaling klart være kun at blive der til maden og så smutte for så går man mens de andre er nogenlunde udholdelige. Man skal ikke ændre sin vennekreds, medmindre den virkelig er i den dårlige ende af skalaen. Men man værtsætter bare andre ting også efter babyen er kommet. Vi havde det svært med kærestens familie da tøsen var lille da de ikke havde fået børn og derfor slet ikke forstod hvad de går ud på og at man bare ikke kan feste igennem og have anlæg på fuldskrue når der er en baby med. Men det er blevet meget bedre nu. og har da også været afsted uden børn hvor der har været givet fuld gas... (var total en af dem der der endelig kom ud og skulle drikke og slet ikke kunne styre det...) Men det er lidt en læringsprocess det der med fester efter børn. Syntes jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.