Umuligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2011

MinlilleAlice-vb

Min lille Alice der er 10 mdr beyndte hvergang at kæmpe imod hvergang når vi skal give hende tøj på eller skifte hendes ble, vi har prøvet alting, lave sjove lyde, lege med hendes legetøj, give hende ting som hun kan lege med mens vi gøre det ting vi skal. Nu er der gået 2 mdr. på den måde, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Kan i lige komme med noget gode ideer så vi kan nyde det tider sammen igen?

m.v.h

MinlilleAlice

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Elverpigen-vb

Hej og velkommen til :) Jeg kender dit problem alt for godt, din lille pige har alt for travlt med at opleve og lære til at ligge stille, i de få minutter det tager at få en ren ble. Så du må nok se i øjnene, at det er noget der skal overståes så hurtigt som muligt, så Alice kan komme videre med at lege nede på gulvet. ;) Jeg har desværre ikke nogle gode råd, andet en at have tålmodighed, og blive hurtig til at skifte ble.

Anmeld

15. november 2011

Johannamor-vb

Den tid, hvor I sammen kan nyde pusleriet er nok ved at være slut! Det er ikke det samme som at det fortsætter med at være en kamp at give hende ren ble på, og heller ikke at det er ved at være slut med at nusse og pusle, men det med at ligge med bar numse og nyde at blive behandlet som en baby - det hører babyalderen til, og den er ved at være slut. Jeg har ikke noget råd til, hvordan I kommer over den irriterende periode, men prøv at få pusleriet overstået i en fart og lad evt. pigen forsøge sig med noget tøj selv (et par løse joggingbukser, det er nemt at stikke benene i fx).

Anmeld

15. november 2011

Spunk-vb

Det er vist en fase alle børn skal igennem. Min datter blev også umulig på puslebordet i den alder og det holdt også ved i nogle måneder. Nogle gange, så blev det med tvang, og det var jo ikke særlig rart for nogle af os. Sommetider lykkedes det at gøre det til en hyggelig stund alligevel. Da hun var mindre var det med nus, og langsomt bleskift, hårtører, kigge på legetøj, synge sange og den slags. Men da hun kom i jeg-gider-ikke-ligge-stille-for-en-ble-alderen skulle det være mere vildt. Hvis jeg kildede, 'pruttede' hende på maven og smed hendes putteklud i hovedet på hende og fjernede den med et bøh, så kunnne vi få os nogle gevaldige grin sammen. Det med puttekluden virker stadig, men det andet gider hun heller ikke mere nu - nu får jeg 'Neeej moar - la' vær''.

Anmeld

15. november 2011

Spunk-vb

For øvrigt, så synes jeg også at det var mere succesfuldt når jeg havde god tid og faktisk bare lod hende rejse sig op, rode i kassen med tandbørste, solbriller, vaseline, hårbørste og den slags. Når man har taget bleen af og vasket så kan barnet sagtens brænde lidt krudt af ved at få lov til at kigge på alle de spændende ting der er på puslebordet, og så er der lige overskud til at ligge stille til fase 2.

Anmeld

16. november 2011

als-vb

jeos tror det er en fase alle børn skal igennem. hurtig af og på med ble og tøj og så afsted igen. Hyggeriet må du indse er en tid der er ovre og må få på anden vis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.