Hvornår mærkede I liv første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. november 2011

Webredaktøren-vb

Hvornår den lille bebs i maven, begynder at gøre opmærksom på sig selv varierer jo en del... I hvilken uge mærkede I liv første gang? Og husker I øjeblikket, hvor I første gang mærkede de små bevægelser indeni? Jeg husker mest den sidste del af graviditeten, hvor der blev rumsteret så meget, at jeg knap kunne sove om natten :cheer:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

als-vb

nej husker ikke præcist situationen. Første gang var jeg 16/17 uger henne da jeg mærkede liv første gang og denne gang allerede i uge 12. Kan huske at denne gang var det da jeg var ude at køre i bil på en lidt længere tur. Så baby har nok bare udnyttet at jeg sad stille i samme stilling.

Anmeld

11. november 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Sagtens - og kald det små bevægelser en gang til. Med Alma var det omkring uge 17. Stig lå med hovedet på min mave og så tv. Hun lossede ham nogle ordentlige nogle lige på kindbenet. Med Adam kunne jeg mærke sådan skurende bevægelser dagligt fra omkring uge 14, men var helt henne omkring uge 20-21 før Stig mærkede noget. Har aldrig følt de der bobler.

Anmeld

14. november 2011

Kirle-vb

Tror det var omkring NF med min første og ca.8-9 med min anden... Begge gange så tidligt at jeg næsten ikke kunne tro det :) Og det var præbobler... men en slags... Sommerfugle i maven fornemmelse bare længere nede :)

Anmeld

15. november 2011

Signe1704-vb

Jeg synes jeg har kunnet mærke bobler meget tidligt. Tror måske det var omkring uge 10-12.

Desværre har jeg aldrig prøvet at ungerne har sparket så kraftigt / ligget så man kunne fange en fod eller en hånd. Det må ellers være ret syret.

Anmeld

19. november 2011

alinea-vb

Jeg mærkede liv for første gang i uge 16. Jeg husker tydeligt, at jeg var vågnet tidligt om morgenen, imens jeg lå i min seng fik jeg lidt et chok fordi jeg følte det som om der var en masse små bobler inde i min mave :) Jeg vækkede hurtigt min kæreste, og lod ham mærke.. Men han har ikke kunnet mærke noget før jeg var omkring uge 20. Nu er jeg 34+0 og kan ikke sove om natten pågrund af ''hun'' sparker så meget, og til tider er det faktisk ret ubehageligt.. B) B) B) B)

Anmeld

19. november 2011

Luna-vb

Wau.. jeg er meget overrasket over at I andre mærkede liv så tidligt. Jeg har først selv rigtigt mærket liv derinde fra bebsen forleden dag, og jeg er i midten af 22. uge.. var faktisk også begyndt at blive lidt bekymret, men ved MS så vi meget tydeligt hvordan moderkagen ligger lige foran, så det skulle vist være meget normalt at der går lidt længere tid. Min mand har også mærket det :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.