fjerne middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. januar 2008

maria

Min datter Emma på 2 ½ år gider bare ikke sove om aftenen. Den blir altid 21-21.30 før hun sover. (?)I weekenden prøvede vi så at droppe at lægge hende ind og sove til middag, og her gik hun ud som et lys kl 19.30 om aftenen, uden vi sku ind til hende overhovedet.:-o Så nu ved jeg ikke om det er på tide at droppe middagsluren? Hun sover max1,5 time nu hos dagplejen. Hvad synes I der har børn på den alder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2008

sbs78

jamen hvis hun kan klare sig uden luren, så kan jeg ikke se noget problem i det. Børn er jo forskellige;) Jeg ville nok droppe luren, så hun kan komme i seng om aftenen.

Anmeld

9. januar 2008

Anja :)

Hej Maria.
Jeg har en datter, der bliver 3 i marts, og vi har nøjagtig samme problem. Min datter vil nok på nuværende tidspunkt have svært ved helt at få fjernet sin middagslur, men jeg har aftalt med hendes dagplejer at virker hun frisk og ikke selv gør tegn til at sove, så holder hun hende oppe, men fx den anden dag, der ville Emma selv ind og sove, ja så fik hun lov at sove max 30-45 min., og det havde en meget positiv effekt.

Jeg vil dog sige som sbs78 også skriver, at såfremt hun kan klare sig helt uden luren, ja så kan jeg absolut heller ikke se noget problem i at holde op med at sove til middag, og det er bare så hårdt, når de ikke vil sove om aftenen, og så er de tilsvarende trætte den efterfølgende dag.

Knus fra Anja

Anmeld

9. januar 2008

~MetteM~

Hej Maria,
Herhjemme har vi samme "problem", eller dvs i weekenderne og når vi har ferie har vi ikke problemet, for så skipper vi middagsluren - eller dvs. Maja vil ikke sove til middag herhjemme.
I vuggestuen sover de gerne 1½ time, men der har været enkelte gange hvor vores Maja som den eneste ikke har sovet, egentlig ville jeg helst undgå at hun sover i vuggestuen, da hun også som Emma først sover ml. 21 og 21:30 på hverdage og det synes jeg er for sent... Men de vil helst have at børnene får en lur i VS, så det må vi jo leve med så længe hun skal gå der. Maja bliver 3 år til aug. og skal så i børnehave.

Kh
Mette

Anmeld

9. januar 2008

Anja :)

Ej hej igen Maria - håber ikke du blev forvirret over, at jeg skriver "Emma" i mit indlæg, det hedder min datter nemlig også :D

Kram herfra

Anmeld

9. januar 2008

maria

Okay tak for alle jeres svar. Tror lige jeg drøfter det med vores dagpleje imorgen( selvom det er en gæstedagpleje den næste måned). Det ku jo være hun bare skal puttes en ½ times tid, og så ikke mere om middagen. :DSkønt med så hurtige svar. Tak piger.

Anmeld

9. januar 2008

Jan9e D

Ja jeg sidder også med samme proelmatik herhjemme, men her sover hun mellem kl 22 0g 23.30. Og havde ellers aftalt med vs at hun ikke skulle sove til middag, men det gik helt galt for hende at fjerne hendes middagslur lige med det samme. Så nu er hun nede på max 45 min, og vi tager 15 af hendes middagslur hver 14 dag. I weekenderne har jeg som regel heller ikke de store problemer, her sover hun ca. kl 20.30 -21. Men her efter nytår er det hle kørt helt af sporet, så lige pt er det en daglig kamp at få hende til at sove, men jeg tror nu også at der er noget trodsalder indover her. :'( Jannie

Anmeld

9. januar 2008

82Miraklet

Tjo jeg ville nok fjerne den.. Har dog ingen erfaring, men da hellere det end en lang kamp om aftenen !!! Hvis man så ved man skal noget om aftenen kan man jo evt prøve med en lille lur !?!?

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.