Fødselsdag i dagplejen , hvad skal man give ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. november 2011

desirefinck-vb

Frigga fylder 1 år på søndag og hun skal i legestue på fredag hvor der ca er 12-15 børn hun plejer at være sammen med.

Men så er spørgsmålet, skal man give noget nu nå man har fødselsdag og hvad ? I vores område er der ikke regler for at man ikke må ha kage og slik med... Men nu har jeg ikke tænkt at give dem sukker chok..

Men havde tanken om at bage nogle mini muffins, men har ikke rigtig nogle gode børnevenlige opskrifter uden så meget sukker, som samtid smager godt..

Har i nogle gode opskrifter i vil dele ud af eller har i nogle andre gode forslag til hvad jeg kunne ha med ?

Håber i vil hjælpe lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

junija-vb

Hej, jeg har lavet en gulerods kage til min datters 2 års fødselsdag og det var en stor succes i vuggestuen, sender lige en link med recept http://www.udeoghjemme.dk/Kage/Sund-kage/2010/2010-06-Gulerodskage.aspx

Anmeld

2. november 2011

sønderkær-vb

Til min søns 1 års fødsesldag i dagpleje, bagte jeg boller til dem og kom lidt glasur på, så de forestilte mariehøns og mus. Og børnen var SÅ glade for dem. De blev spist rub og stub...

Anmeld

3. november 2011

k11923-vb

Ja, hjemmebagte boller eller pølsebrød. Jeg synes ikke, man behøver give slik. Når det er en dagpleje, er der jo ikke så mange børn, at fødselsdag er flere gange om ugen, så en kage kan godt gå an. Slik er en dårlig ide. Hvis alle skal 'opleve' fødselsdagen, skal det også være noget, som selv de mindste kan spise.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.