Vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Nello7-vb

Hej igen. Nu vil jeg lige prøve at starte en ny tråd da den ikke har noget at gøre med et vi skrev om sidst. Jeg vejede mig lige i morges og har fortrud det lige siden. Vupti....jeg havde lige taget 10 kg på siden min før graviditetsvægt. Aner simpelthen ikke hvordan det er gået til, da jeg har været kvalmeplaget og derfor langt fra har levet af kageorgier osv. Skal dog siges at jeg i en periode var nødt til at spise ofte for at holde kvalmen nede og så spiste jeg hvad jeg havde lyst til.....stadig mad (ikke søde sager). Jeg er uddannet bachelor indenfor ernæring og sundhed og ved derfor en del om kost, og jeg synes helt ærligt ikke at den kost jeg har indtaget burde 'straffes' med 10 kg allerede her i 24. uge. Hvor meget har I taget på indtil nu? I min sidste graviditet tog jeg omkring 20 kg på og tabte det hele igen, så jeg er ikke så urolig for om jeg kan smide det igen. Det er mere alle de der løftede pegefingre fra læge og jordmoder jeg har lidt svært ved at skulle stå model til :-( Ved I forresten kønnet på jeres baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Webredaktøren-vb

Svarer lige selv om jeg ikke er gravid ;) Har du gener som følge af vægtstigningen? Jeg tog også en del på i løbet af graviditeten, men smed det heldigvis også relativt hurtigt igen...

Anmeld

26. oktober 2011

als-vb

har tabt tre kilo de første mange mange mange uger og nu her de sidste par uger har jeg så endelig taget de to af kiloene på. Men har også kastet rigtig meget op og truet med tvangsfodring. Sidst tabte jeg 8 og tog så på så det var 5 kilo over før vægten. Satser på en ti kilo over før vægten denne gang, da jeg jo havde tabt 20 kilo inden jeg blev gravid. jeg er nu i uge 16+1

Anmeld

26. oktober 2011

Kirle-vb

Er i 22. uge og har vist taget 6 kilo på... Men er du sikker på at noget af det ikke er vand? Synes ikke at 10 kilo lyder sådan helt vildt meget når det 'normale' ligger på 6-8 kilo for din uge mener jeg :) Kh Kirsten

Anmeld

27. oktober 2011

m.rungstrom-vb

Tja, selvfølgelig er 10 kg på nuværende tidspunk lidt meget, men jeg kender da flere der i deres graviditet tog op mod 30 kg på og tabte det hele igen :) men jo, forstår godt du ikke syns det er sjovt at skulle stå model til læge og jm's løftede pegefingre, men i det mindste ved du selv at det ikke er fordi du har proppet dig med usunde sager :) Jeg er i uge 25 og har på nuværende tidspunkt taget 3 kg på. Sidst tog jeg 16 kg på ialt (og har ikke nået at smidde dem alle endnu) men det kom mest til sidst :) Mette 25+0

Anmeld

16. november 2011

ulffen-vb

Hej Nello7

Jeg har nøjagtig samme problem.. Er selv i uge 25+2 og har tager 9½ kg på og vægten stiger for tiden med ½ kg om ugen uden jeg kan gøre fra eller til... Man kan dog ikke se de 9½ kg så god,t da jeg er 179 cm, men tallet på vægten er stadig frustrerende..

Er ved at gå ud af mit gode skind af frustration, havde sagt til mig selv at jeg nok skulle forvente 12 kg i alt da min BMI fra start var 20, men nu er jeg da bange for at nå op på 20 kg!!

Ved ikke helt hvad jeg gør forkert, da jeg går til spinning 2 gange om ugen og løber/lunter 2 gange om ugen samt cykler rundt til alt, spiser desuden forholdsvis sundt og fornuftigt. Det eneste jeg gør anderledes er en enkelt sunlolly om aftenen, det er min last..  MEN det burde ikke kunne gøre udslaget...

Ved ikke hvad jeg skal gøre, føler ikke der er tid til mere motion og vil jo ikke sulte mig selv og skade barnet? skal man bare lade stå til eller tælle kalorier? Bliver sindsyg....

Bare så du ved det, er du ikke alene om de mange kg!

- Ulffen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.