Børn med på job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.534 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Webredaktøren-vb

Har I mulighed for at have jeres børn med på arbejde, og benytter I jer nogle gange af denne mulighed?

I dag er min datter med, da der var ret tomt i SFOen pga. ferien, så hun får lov at hygge sig her med bøger, musik og medbragt Playmobil smile

Tager I jeres børn med på job eller er det upassende?

Og bliver I irriterede hvis kollegaer har deres små poder med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Johannamor-vb

Jeg har to gange taget datteren med på arbejde i et par timer. Første gang var hun syg, og jeg havde nogle småopgaver, som jeg kunne ordne på en times tid - og så var hun med. Det var en fredag, hvor vi startede med morgenbrød, så det gjorde indtryk på hostemusen! Anden gang havde vi nogle logistiske udfordringer i forbindelse med at jeg skulle sige nogle bevingede ord på et lidt uformelt søndagsarrangement - og jeg endte med at tage datteren med, fordi vi ikke syntes, at hun skulle fryse til storebrors fodbold en hel formiddag. Generelt er vi for mange i kontorerne hos os til at man kan tage børn med en hel dag - men et par timer er noget andet, og jeg synes, at det er vigtigt for ungerne også at få lov til at opleve mors og fars arbejde.

Anmeld

21. oktober 2011

Elverpigen-vb

Her har vi ikke mulighed for at tage pigerne med på arbejde. Jeg arbejder i et køkken, og det vil bestemt ikke være et hit for dem at være der, for der er varmt, glatte gulve osv. Min mand er postbud, så der går det heller ikke. Heldigvis har vi nogle gode bedsteforældre, som hjælper os når det brænder på B)

Anmeld

21. oktober 2011

Polyp-vb

På min nuværende arbejdsplads - nej...eller kun meget kortvarigt. Har tidligere været i en medicinalvirksomhed, hvor der var et decideret børneværelse...dvs spil, tv, playstation, puder i rå mængder etc hvor halvsløje unger kunne 'opbevares' når bare de var gamle nok til selv at kunne finde mor/far når de havde brug for det...hvis mor/far så sad i møde, så var der altid villig back up fra kollegaer

Anmeld

21. oktober 2011

desirefinck-vb

Nej desværre jeg arbejde som udekørende i hjemmeplejen og der kan jeg desværre ikke ha min datter med, men det ville være skønt med en arbejdsplads hvor der var mulighed for det.

Anmeld

22. oktober 2011

Signe1704-vb

Nej jeg arbejder, som elverpigen, i køkken og det er simpelthen forbudt de steder jeg har været ansat, men har jeg skullet derud og hente noget udenfor arbejdstid har ungerne tit været med. Min mand kan heller ikke rigtig have dem med for han sidder i åbent kontorlandskab og det ville genere de andre. Min store dreng har dog været med i en ferie et par gange hvor min mand så har sørget for at tage nogle korte dage.

Anmeld

22. oktober 2011

MetteNB-vb

Jeg har haft drengene med på arbejde, hvis jeg kun har skullet forbi og klare lidt kontorhalløj. Hvis jeg er på vagt og skal rundt til beboerne, har jeg dem ikke med. Har jo også dage med ret lange vagter eller aftenvagter, så der er de ikke med.

Anmeld

22. oktober 2011

Spunk-vb

Jeg har haft spunken med en enkelt gang, men det var faktisk mens jeg var på barsel, så synes ikke at det tæller rigtigt - der var bare et rigtigt vigtigt møde, og så kunne jeg jo også lige vise hende frem :-) Så lille som hun stadig er kunne det ikke falde mig ind at tage hende med. Vi sidder som regel mellem 3 og 7 mennesker på et forholdsvis lille kontor, så det ville være skidt for både hende og kollegaer. Jeg ville nok alligevel ikke få lavet meget, så jeg kunne nok lige så godt blive hjemme med hende. Og hvis det var en dag jeg havde vagt ville det være helt umuligt. Mine kollegaer har sommetider ferie- eller halvsløje børn med, men de er også omkring de 10. Når spunken bliver så stor kommer hun da sikkert også med. Vi har et mødebord hvor man kan tegne eller se tegnefilm eller spille på en medbragt bærbar, og så er der jo underholdning nok at tage af på et bibliotek hvor vi har tonsvis af bøger, blade, lytteposter, spillekonsoller etc. - og i ferierne også andre børn. Manden er lærer, så der går den ikke. Han har dog haft hende med til møder et par gange hvor de lå sent på eftermiddagen samtidig med at jeg havde lukkevagt.

Anmeld

23. oktober 2011

Frede-vb

Jeg er lærer, så jeg kan tage mine børn alt det med på arbejde, jeg vil. Jeg har nogle gange benyttet mig af muligheden, når jeg har haft et sygt barn, som ikke var mere sygt, end at det kunne sidde i et hjørne af klasselokalet og spille lydløst nintendo. Jeg har især også benyttet mig af det, når der har været pædagogiske lukkedage nede i børnehaven. Når det kommer til de dage, kan man jo umuligt bestride et job, hvis ikke man har mulighed for at tage sit barn med på sit arbejde. Ihvert fald ikke når man hverken har familie eller andre pasningsmuligheder i sin nærhed.

Anmeld

23. oktober 2011

Signe1704-vb

Frede skrev:
Jeg har især også benyttet mig af det, når der har været pædagogiske lukkedage nede i børnehaven. Når det kommer til de dage, kan man jo umuligt bestride et job, hvis ikke man har mulighed for at tage sit barn med på sit arbejde. Ihvert fald ikke når man hverken har familie eller andre pasningsmuligheder i sin nærhed.
Nej det er simpelthen så anstrengende at man skal bruge så meget af sin ferie på alle mulige enkeltdage.... Det forventes jo at man er fleksibel på jobbet, men man skal jo kunne få afsat sine børn også....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.