At kaste sig ud på dybt vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.475 visninger
24 svar
0 synes godt om
3. august 2011

kongster-vb

Jeg har - som nogen ved - tidligere været sygemeldt med stress og nu begyndte symptomerne at komme snigende igen. Efter en lang tænkepause i ferien har jeg nu sagt mit job op! Jeg har ikke noget nyt job endnu og jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal lave, men jeg skal ikke blive i mit nuværende firma! Aahhhh det er dejligt at have taget beslutningen. Godt nok blev cheferne ikke glade og de er ikke helt sikker på hvad de vil gøre nu, da jeg er den eneste underviser herude og den der kender systemerne bedst. Men hey - hvis jeg er uundværlig, så skulle løn og arbejdsforhold nok have afspejlet det... Så d. 1 oktober (muligvis lidt senere) springer jeg ud på dybt vand. Muligvis vil jeg fortsætte med noget freelance på min nuværende arbejdsplads, så de kan få det hele til at hænge sammen og jeg kan tjene nogle kroner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

als-vb

lyder fornuftigt. Man skal lytte til sin krop og helst førend det er for sent. Håber du finder din rette hylde.

Anmeld

3. august 2011

Titte-vb

SEJT!!! :kiss:

Anmeld

3. august 2011

Spunk-vb

Tillykke med beslutningen. Fedt at du tager ansvar for dig selv!

Anmeld

3. august 2011

Johannamor-vb

Sådan skulle jeg også have gjort i mit forrige job. Men jeg blev, og det drænede mig for energi og medførte, at der gik halvandet år, før jeg kom videre. Så: Stærkt gjort - og held og lykke med at finde et job, der er lige hvad du har lyst til og brug for.

Anmeld

3. august 2011

Charlotte d. 17.-vb

Wauw!! - sej beslutning. Og så forstår jeg bedre din FB-status, hvis budskab ret hurtigt forsvandt i filosofiske betragtninger :P Det er stærkt og klogt at handle, som du gør - selv ville jeg næppe turde det af hensyn til økonomien, men hvor må det føles cool at springe ud på det dybe vand! Det er der format over. Jeg kender i øvrigt en coach, hvis du skulle få brug for en ;)

Anmeld

4. august 2011

NikiFin-vb

Var det ikke universitet du underviser på? Men det er forståeligt at efter ferien føler man sig mere stresset med at begynde på arbejde igen. Alligevel er det en stor lettelse at tage beslutning og hvis en pause er det du mere har behov for end penge så har du taget den rigtige beslutning.

Anmeld

4. august 2011

kongster-vb

Tak allesammen! Jeg har det også godt i maven. Jo, jeg var tilknyttet universitetet som ekstern lektor, men de har desværre ikke brug for mig lige nu, så det er ikke det jeg har sagt op. Mit normale job er i en privat virksomhed, hvor jeg også underviser i Java og det er dét job jeg har opsagt. Det handler ikke kun om at komme tilbage fra ferie - det har været meget længe undervejs. Heldigvis har vi ikke sat os dyrere end at vi kan overleve at én af os ikke har job i en periode. Det var godt at vide, da min mand blev fyret sidste december (nu fik han heldigvis job hurtigt igen) og det er godt nu, hvor jeg har brug for en tænkepause. Økonomien bliver lidt strammere, men det er luksus og ikke livsgrundlag, der skal skæres væk

Anmeld

4. august 2011

Polyp-vb

Super, at du IKKE lader dig bukke under for stress igen, men har lært at komme videre i stedet :klap: - og ja, hvis man er uundværlig, så må de jo vise at de sætter pris på en OG respektere en fair work/life-balance ... eller sejle deres egen sø :dyk: :dyk: :dyk: :dyk:

Anmeld

10. august 2011

kongster-vb

Nu har jeg fundet et job jeg gerne vil have. Et årsvikariat i filosofi på et gymnasium. Det er godt nok kun få timer, men jeg kan jo supplere med freelance opgaver for det gamle firma. Så kryds fingrene! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.