pincetgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. april 2008

Loggidut

tif er lige begyndt at samle ting op mellem 2 fingre...hvad alder burde de egentlig begynde på det?
jeg undre mig lidt, for at proppe det i munden der er så småt at det kan samles op med to fingre...det gør hun ikke...hun smider det ud over bordkanten...desuden fejer hun bordet frit hvis jeg ligger noget foran hende der er så småt, for at træne hendes motorik...lol....what to do, gad vide om pigebarnet nogen sinde kommer til at spise selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2008

Sille

Haha.. Det sgu da meget sjovt.. måske hun har en smule neurotisk rengøringsvanvid.. om bordet i hvert fald.. :D Ved ikke hvad alder de burde gøre det.. men min sp har skrevet i vores bog at det med at spise selv sku komme omkring 10 mdr. alderen...

Freja har også fået pincetgrebet.. men hun spiser det altså.. hvis det ellers passer damen..
-sille

Anmeld

2. april 2008

Hyner

Hey Logs
Øhm spise selv???? Emma er endelig begyndt at kunne li grød.... Så slap da lige lidt af moster;) Vi skal dælme ikke ha noget spisselvunge her da... Det er rigeligt hun selv sidder med agurk eller gulerødderne..:)) Men det med at feje bordet rent kender vi godt. Samt at mase maden ud i håndfladen for så at tvære det ud i nakkehåret..... Jov jov, sådan er Emma nemlig også...
Krams Henriette -der egentligt ikke gav et svar...(?)

Anmeld

2. april 2008

Loggidut

Hyner skriver:

Hey Logs
Øhm spise selv???? Emma er endelig begyndt at kunne li grød.... Så slap da lige lidt af moster;) Vi skal dælme ikke ha noget spisselvunge her da... Det er rigeligt hun selv sidder med agurk eller gulerødderne..:)) Men det med at feje bordet rent kender vi godt. Samt at mase maden ud i håndfladen for så at tvære det ud i nakkehåret..... Jov jov, sådan er Emma nemlig også...
Krams Henriette -der egentligt ikke gav et svar...(?)

nu mente jeg ikke spise selv selv...jeg mente putte i munden...ja agurk og store ting går fint, men det hun samler op...niks, ned med det

Anmeld

2. april 2008

Lise

Simon maser sin mad med flad hånd... Der er sgu ikke noget pincetgreb her - og giver man ham mad i hånden, så ryger det bare på gulvet som det første, aldrig i munden... Så jeg er sgu også i tvivl om ungen kommer til at spise selv nogensinde...

Venter med tålmod!

Lise - der skal hente ungen i vuggeren nu...aaacchhh, bare fem minutter mere i stilhed....

Anmeld

2. april 2008

Muffinmus

He he.. det er både og her. Mnage ting kan han godt tage i pincetgreb, men nogle ting bliver stadig taget med flere fingre og stoppet i munden. Lige nu går han efter de små stykker på gulvet..kiksstykker, fnuller osv. Alt bliver lige nipset op og så stoppet ind.
Men han hygger sig med at spise selv derhjemme og hos DP fpr der må han gerne grisse lidt jo:) I byen spiser han ikke så tit selv da det ikke er mit hjem.

Anmeld

2. april 2008

linemus

Nanna spiser selv sine rugbrødshapser. Hun vil faktisk absolut ikke mades med dem - kun grød og mos. Resten vil hun selv bestemme over. Hvis hun så ikke er så sulten mere, begynder hun at studere maden grundigt, dvs. mase den, pille det fra hinanden osv. og så taber hun det med vilje ned på gulvet og sidder så og læner sig ud over stolen for at se det. En gang imellem fejer hun også lige bordet. Der skal helst kun ligge én hapser af gangen, ellers fejer hun de andre ned, mens hun tygger på den, der er i munden.

Signe æder bare alt hvad der lægges foran hende.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.