Da Adam blev født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. juli 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Her kom Adam den 26/6 kl 3.53. 51cm og 3750g. Her havde jeg lidt på fornemmelsen at der var noget i gære omkring kl 21 lørdag aften, men gik i seng osv som normalt. Kl 02 har jeg meget uregelæssige veer (8-10 min vepause og kun 15-20 sek veer), men synes de napper noget og et par panodiler og varme håndklæder hjælper ikke, så ringer så til FG for at høre om de havde gode råd, så ikke jeg var helt kvæstet hvis jeg evt skulle føde engang om søndagen. Vi aftaler jeg kommer til et tjek og så kan få noget at sove på, på sygehuset, så jeg kunne være klar til en fødsel. Vi har 65 km til sygehuset, og aftaler så at jeg nok er der omkring 03.30, da jeg gerne ville have et hurtigt bad inden og vi også lige skulle have afleveret Alma til mormor og morfar. Jeg droppede badet da jeg synes veerne tog til og Stig så småt begyndte at se lidt stresset ud. Vi stillede p-skiven på korttidsparkeringen foran hovedindgangen kl 03.28 - planen var så at Stig ville følge mig op og efterfølgende gå ned og flytte bil, hente taske, papirer osv. men det skulle vise sig at det rent faktisk var presseveer jeg havde og ikke at jeg skulle sk... Mødte tilfældigt jordmoderen fra Almas fødsel da hun havde fri og var på vej hjem, og hun spurgte lige til mig og hendes dejlige bestemte væsen sagde (da hun fik at vide jeg virkelig skulle på toilettet): 'Ditte, nu holder du op med at holde pause, og så går du hen til elevatoren selvom det gør hunde-ondt - så ringer jeg op på FG så de kan gøre klar' Jeg kom direkte ind på en fødestue og en anden jordmoder tog over, og fik besked på at lægge mig op på briksen så hun undersøge mig og idet jeg får spredt vingerne siger hun:' Jamen du presser bare med alt det du kan, jeg kan se han står pænt' - hun fik ikke rigtig mærket efter noget ;) Så pressede til og 03.53 er Adam så født. Efter kun en halv time på sygehuset var Stig på vej ned til bilen igen for at hente kamera osv. mens jeg fik syet 1 sting. Vi skulle blive til observation og blodsukkermåleing 1 døgn efter pga mit hjertemedicin, men Adams værdier lå rigtig pænt. Mandag morgen tog vi hjem til mine forældre og Alma. Alma virker rigtig glad for lillebror og er glad for at deltage i bleskift, amning osv. Mvh Ditte Alma 21 mdr og Adam 19 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Elverpigen-vb

Tillykke med ham :flag: :flag: :flag: Hvor er det dejligt at hører, at alt gik godt og nemt :)

Anmeld

16. juli 2011

Det er stadig mig-vb

Ja, det er bare skønt når det er hurtigt overstået...veloverstået :) Tillykke med den lille Adam, håber ikke kan bliver en værre én lige som min Adam :laugh:

Anmeld

17. juli 2011

Titte-vb

Hold da op, det gik stærkt! Kæmpe tillykke med ham, dejligt at høre du har en god datter der tager det fint! :)

Anmeld

17. juli 2011

Spunk-vb

Superstort tillykke. Det lyder som en drømmefødsel.

Anmeld

17. juli 2011

MetteNB-vb

Stort tillykke med sønnen. Hvis du skal have flere, er det jo lige før, det kan ende med hjemmefødsel med det tempo Adam havde på ;0) God fornøjelse med begge de to små.

Anmeld

19. juli 2011

als-vb

Tillykke med knægten og dejligt når det kan gå så hurtigt :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.