Ideer til menu til housewarming søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.884 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. juni 2011

JellyBean-vb

Hej tøser. Min mand og jeg er ved at bygge hus og jeg har været så letsindig at planlægge housewarming sidst i juli - for at nå det inden terminen kommer for tæt på. Efter som min mand knokler med huset (der er meget jeg ikke kan hjælpe med længere) har jeg sat mig for tage mig af så meget som muligt alt omkring housewarmingen. Nu går jeg og overvejer hvad jeg skal lave af mad. Jeg tænker at det er en god idé hvis det er noget der kan laves i forvejen (og evt. bare lunes). Mine tanker går i retning af små frikadeller og små pølsehorn og noget med nogle tærter der kan serveres kolde/ lune. Evt. suppleret med ting der kan smides på grillen. Til 'dessert' tænker jeg umiddelbart på muffins, bradepandekage eller tærter med bær. Jeg forestiller mig at det bliver forholdsvis uformelt, og folk dukker op i afslappet tøj og bliver hængende så længe de har lyst. Vi har inviteret ca. 50 personer så selv om der er nogen der ikke kommer bliver vi alligevel en del. Det vil være herligt hvis der er nogle af jer der har nogle ideer til hvad jeg kan servere, nogle gode opskrifter og/ eller nogle erfaringer med at holde housewarming som I vil dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Spunk-vb

Til spunkens navngivningsfest lavede vi al maden selv. Vi havde på forhånd lavet tærter, frikadeller og pølsehorn og frosset dem ned. Og så sørgede vi for en masse 'retter' som blot skal anrettes pænt på et fad. Rejer med citronbåde og mayonnaise, røget laks med dilddressing. Færdigkøbt leverpostej fra den lokale deli med bacon og champignon. Om sommeren synes jeg også at det frugtfad er rigtig lækkert som dessert - det skal blot vaskes og skæres og anrettes på et pænt fad. Der var også nogle herinde der fortalte om hvedetortillas der smøres med philadelphia og fyldes med avocado og røget laks. Så skal den blot rulles og skæres i små skiver og det smager himmelsk.

Anmeld

19. juni 2011

Det er stadig mig-vb

Ja og et fad med nogle gode oste plejer også at være et hit serveret med en masse forskellig ostekiks, vindruer, radisser mm.. En stor portion kartoffelsalat er også altid fint som tilbehør til deller og den slags...og mætter godt.

Anmeld

19. juni 2011

Titte-vb

Og en god pórtion coleslaw og humus er gode tilbehør til kød og tærter.......... :laugh:

Anmeld

10. august 2011

JellyBean-vb

Tak for hjælpen alle sammen. Vores housewarming gik rigtig godt. Trods at der var lovet regnvejr fik vi en hel dag med solskin og 25 grader.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.