Jeg hader al mulig form for bevægelse og dermed også motion. Den eneste form for motion jeg får er når jeg går fra køkkenet og hen til sofaen.
Og så cykler jeg 14 km fem dage om ugen fra/til job. Da jeg er lærer cykler jeg alle årets måneder minus 5-6 uger om sommeren. Jeg får dermed ingen motion overhovedet om sommeren.
Jeg har faktisk lige været til sådan en sundhedsundersøgelse, hvor man bliver tjekket fra top til tå - vægt, blodtryk, muskler/vand/skeletfylde i kroppen, kolesterol, lungekapacitet, fedtandel på mave/lår/arme, blodgennemstrømning i kroppen, røde/hvide blodlegemer mv.
Sært nok havde jeg temmelig mange muskler i kroppen/korpus og alm. muskelfylde i ben og arme. Udad det må man vel kunne konkludere at cykling giver mere muskelfylde på korpus, end man umiddelbart skulle tro.
Da jeg var ung, gik jeg meget i fitnesscenter, men det gider jeg ikke mere. Faktisk kan jeg ikke forstå, hvordan man kan finde tid til det med familie og børn - men det hænger måske sammen med, at man kan, hvad man vil :dry:
Anmeld