Mest motion sommer eller vinter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. juni 2011

Webredaktøren-vb

Hvornår dyrker i mest motion - om sommeren, vinteren eller er det det samme? Jeg har tendens til at blive meget motiveret om sommeren, men først komme i fitness i løbet af efteråret, når det kedelige vejr kommer... i en periode fik jeg løbet en del i løbet af sommeren, men pludselig er der sommerferie, og så dykker formkurven igen :huh: Desværre plejer jeg heller ikke at holde hele vinteren i gennem med fitness :blush: ... måske fordi, jeg faktisk synes, at boldspil og konkurrence er langt sjovere, men det har jeg svært ved at finde tid til... Undskyldninger er der nok af... får I andre prioriteret træning, og betyder sæsonen noget for jeres aktivitetsniveau? :motion:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

Niatza-vb

mest i system om vinteren hvor fitness centeret og især deres holdtræning bliver brugt meget. Om sommeren, men ungernes ferie bliver det mere kaotisk. Løber et par gange om ugen med ungerne på cykel eller løbende med. Men at holde deres tempo er ikke helt det samme som at løbe selv. Hvis jeg ikke får trænet jævnligt bliver alting let kaotisk, giver simpelthen et energi overskud uden lige. + jeg er glad for mad og glad for at være slank. Så lidt knoklen skal der til :blink:

Anmeld

10. juni 2011

Frede-vb

Jeg hader al mulig form for bevægelse og dermed også motion. Den eneste form for motion jeg får er når jeg går fra køkkenet og hen til sofaen. Og så cykler jeg 14 km fem dage om ugen fra/til job. Da jeg er lærer cykler jeg alle årets måneder minus 5-6 uger om sommeren. Jeg får dermed ingen motion overhovedet om sommeren. Jeg har faktisk lige været til sådan en sundhedsundersøgelse, hvor man bliver tjekket fra top til tå - vægt, blodtryk, muskler/vand/skeletfylde i kroppen, kolesterol, lungekapacitet, fedtandel på mave/lår/arme, blodgennemstrømning i kroppen, røde/hvide blodlegemer mv. Sært nok havde jeg temmelig mange muskler i kroppen/korpus og alm. muskelfylde i ben og arme. Udad det må man vel kunne konkludere at cykling giver mere muskelfylde på korpus, end man umiddelbart skulle tro. Da jeg var ung, gik jeg meget i fitnesscenter, men det gider jeg ikke mere. Faktisk kan jeg ikke forstå, hvordan man kan finde tid til det med familie og børn - men det hænger måske sammen med, at man kan, hvad man vil :dry:

Anmeld

14. juni 2011

kongster-vb

Absolut mest om sommeren. Der cykler jeg til arbejde (22 km om dagen), løber på rulleskøjter, laver havearbejde, cykler alle mulige steder hen med børnene etc. Om vinteren bliver det til lidt svømning men ikke meget. Jeg er rigtig dårlig til 'motion' som planlagt aktivitet (holdsport, fitnesscenter, faste svømmedage etc) og langt bedre til at få bevægelse ind i hverdagen ved at bruge cykel som transportmiddel, lege med ungerne, få ordnet haven og den slags. Prøver at huske at få en times bevægelse om dagen når det er sommer og fx gå i stedet for at tage bussen, cykle i stedet for at tage bilen, tage i svømmehallen i stedet for biffen og den slags.

Anmeld

14. juni 2011

Heidi Nielsen-vb

Mest om vinteren..... Jeg løber og svømmer året rundt men om efteråret/vinteren er jeg også med på holdtræning i den lokale boldklub.....bla. Zumba og spinning samtidig med at jeg løber eller svømmer hver dag.

Anmeld

21. juni 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg vil absolut igang med zumba igen, når efteråret nærmer sig. Bevæger mig meget mere om sommeren. Har jo både haven, kolonihaven osv der skal passes. Og så frister en god lang gåtur da også meget mere.. Men om sommeren dur det ikke med noget fast tidspunkt - det bliver ikke til andet end dårlig samvittighed, når man må afbud hver anden gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.