Mobil til børn - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.719 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. juni 2011

admin-vb

I øjeblikket diskuteres mobiltelefoner i min datters klasse (1. klasse)... :mobil: Der er forslag om, at vi venter til 3. klasse med at give børnene mobiler, medmindre de har brug for den i dagligdagen... hvis de selv går hjem fra skole for eksempel. Hvornår får/fik dit barn mobil, og kan man i klassen blive enige om et klassetrin eller mener I, at det er et personligt anliggende? PS: Admin er webredaktøren, når jeg ikke lige har fået logget ud af test-indstilling ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Niatza-vb

Jeg mener så helt klart det er min beslutning og ikke noget der skal tages på klassen. Min søn i 2 kl har ingen, min datter i 1 klasse har en. Min datter træner ½ time hjemmefra og da jeg hverken kan eller vil side derinde hele tiden havde hun et behov. Men den bliver da endnu mere brugt som kamera og til musik, så et praktisk stykke legetøj oveni.

Anmeld

6. juni 2011

kongster-vb

Jeg synes heller ikke det er noget man skal bestemme sig for i fællesskab. Man kan diskutere det på forældremøderne og komme med argumenter for hvorfor det er fint de får den nu eller hvorfor det er smart at vente, men til syvende og sidst er det forældrenes beslutning hvornår ungen skal have en mobil. Der var nogle forældre i datterens klasse, som ville til at have regler for hvilken telefon ungerne måtte få, da 'det er helt unødvendigt for et barn i 4. klasse at have en iphone'. Ja, det er da muligt, men det er vel min beslutning om jeg vil give mit barn en iphone eller ej? Jeg synes efterhånden forældremøder inddrager emner som i den grad hører ind under privatlivets fred. Fint med regler for fødselsdagsgaver til klassefødselsdage og regler for hvad der må deles ud i klassen - det påvirker jo alle børnene. Men regler for hvad det enkelte barn må eje eller hvornår det skal i seng om aftenen, det er altså ikke et fællesanliggende.

Anmeld

6. juni 2011

Det er stadig mig-vb

Mine er blevet udstyret med en mobil så snart de har kunne taste vores nummer og selv har kunne 'tage røret'.... De har dem så aldrig med i skole da det er unødvendigt, men de har dem med når de skal på farten....og hold kæft hvor har den opfindelse dog reddet mig fra mange ekstra grå hår! Hvis bare de ældste også havde haft den mulighed, så havde vi godt nok sparet mange bekymringer..... Og nope, her bestemmer jeg selv over mine børn, og behøver absolut IKKE en komité på skolen der skal bestemme den slags. De må gerne, men jeg er bare ikke med i den!

Anmeld

6. juni 2011

ulla-vb

Forudsat at telefonerne er slukkede i skoletiden så de ikke forstyrer undervisningen og at børnene ikke tager billeder af hinanden eller bruger dem til mobning er der vel ingen problemer med at have mobil og det bør være forældrenes beslutning. Jeg synes det er OK at man diskuterer til forældremøder hvis en skole har problemer med noget af ovennævnte for det bør man som forældre være med til at finde en fælles løsning på. Jeg tror mere på at man skal lære sine børn hvordan man bruger en telefon så man tager hensyn til hinanden end jeg tror på forbud

Anmeld

6. juni 2011

Polyp-vb

Min fik mobil, da han selv begyndte at tage offentlig transport - dvs. start 2. klasse - på trods af klassens regler...fordi han er MIT ansvar og mit ansvar alene. Generelt tror jeg på at jo tidligere de får den des mindre 'mystisk' og spændende er den - og så får de et mere naturligt forhold til hvor vigtig den er eller ikke er...vi har lige down graded fra Iphone til en billgiere, der bare kan ringe og sms'e fordi behovet for andre ting dækkes af Notebook her på tærsklen til 8. klasse...på knægtens eget initiativ...han ville hellere have at pengene går til mobilt bredbånd på pc'en B)

Anmeld

6. juni 2011

Signe1704-vb

Min store var 9 år. Jeg havde egentlig sagt 10 fordi jeg ikke kunne se at han havde et behov før, men hans farmor forkælede ham med en. I starten havde han den stort set aldrig med, men da han stoppede i fritidshjem og de begyndte at gå med hinanden hjem i stedet var behovet pludselig stort. Og jeg er enig - det er min beslutning hvornår mit barn har behov.

Anmeld

7. juni 2011

Pia S-vb

Vi sagde også 10 i starten, men han fik en da han fyldte 9. Helt ok for mig med mobiler, når man synes de er modne nok til det, så længe man som forældre husker, at det er på eget ansvar. Vi havde et forældrepar i klassen (i bhvklassen) som blev meget fortørnede over, at læreren ikke mente, at det var hendes ansvar, at tøsen passede på sin mobil og ikke smed den på legepladsen eller hvor det nu kunne være. Min søn er nu 11 og ringer stort set aldrig men derimod bruges den til musik og spil.

Anmeld

7. juni 2011

Bellis-vb

Her fik den ældste da han blev 8- og det var mest fordi hans mormor var bange for, han ´ville føle sig udenfor, hvis han ikke havde én :laugh: Men det er nu fint nok. Han går selv til forbold, og ham og hans lillebror er hjemme alene en lille times tid, hver morgen hver anden uge + de kommer nogen gange hjem til tomt hus, hvis jeg er ude for at hente de andre eller handle. Og selvom vi har en stationær, så synes jeg det er rart. Nu har næstældsten så fået én, han er 6 :P Men det var fordi jeg skulle have en ny mobil, så fik manden min gamle, den store mandens gamle og så var der jo en til overs :lol: Jeg synes det er fint, at snakke mobil kultur i klasse, men de skal ikke diktere, hvornår og hvilken.

Anmeld

7. juni 2011

bagerkonen-vb

Jeg har 3drenge på 6,8 og 12 år.Den ældste fik sin mobil,da han blev 10 år,men tiderne har jo ændret sig,så min mellemste søn får en mobil i juli måned,når han bliver 9 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.