Løb og bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

kongster-vb

Jeg har et mål om at komme i bedre form og cykler og svømmer derfor en del for tiden. Efter at være kommet i en ok grundform ville jeg så tage løb op. Jeg har haft bækkenløsning under begge mine graviditeter, værst under den sidste, som var for 7½ år siden. Det er blevet noget bedre, så længe jeg ikke slæber alt for tunge ting op på 4. sal. Faktisk mærker jeg stort set ikke noget til det mere. Så luntede jeg 2½ km ca. Musklerne havde det fint dagen efter, lidt ømhed men ikke meget. Men hofterne!! Det gjorde simpelthen så ondt i mine hofter i flere dage efter. Nu, en lille uges tid efter, er det næsten gået over, men jeg kunne godt mærke det her i weekenden hvor jeg har gået meget. Har nogen af jer erfaringer med bækkenløsning og løb? Er det normalt at det kan mærkes så længe, efter en ganske lille luntetur? Er det bare helt udelukket at blive god til løb med et lidt løst bækken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Pia S-vb

Jeg har ikke den store erfaring, men jeg kan fortælle dig, at min kusine, som har haft voldsom bækkenløsning med begge børn, løber temmelig meget. Det er jeg helt sikker på, hun ikke ville gøre, hvis det gjorde ondt længe efter. Hun går stadig til fys jævnligt. Kan godt lige høre til hendes erfaringer!

Anmeld

6. juni 2011

kongster-vb

Ok - godt at vide at det kan lade sig gøre. Jeg vil virkelig gerne blive bedre til løb, men jeg kan stadig mærke i hoften at det murrer lidt og nu er det altså en uge siden jeg var ude og løbe... :-( Måske jeg skulle snakke med en fys

Anmeld

6. juni 2011

Niatza-vb

Jeg løber 3-4 gange om ugen. Har haft middel til svær bækkenløsning med alle 3 unger. Noget med indlæggelser til aflastning og igangsættelser. Mine hofter kan kommer ud i yder positioner hvis jeg løber forkert og hvis jeg ikke tænker over muskelkorsettet imens. Så supler løbetræningen med stabilisrings øvelser. Det letteste er nok at købe en fitness bold hvor der følger en dvd med. Der er simpelthen så fantastisk mange øverlse man kan lave på dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.