Far/mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Spunk-vb

Spunken lærte for nogle uger siden at sige far. Ind imellem glemmer hun det dog og kalder ham for pa. Det kalder hun dog også mig, så der har der været lidt forvirring, men far har hele tiden været reserveret til far. Sommetider siger hun det når hun er sammen med mig, men jeg har tolket det som at hun spørger efter ham. Men i dag så hun på mig og sagde med klar røst 'FAR' og jeg fik den tanke, at hun måske er lidt forvirret omkring hvem der er far.... Er det normalt, og hvornår kan de normalt sige mor? Jeg må indrømme at jeg bliver ret jaloux fordi hun kan sige far og hele tiden spørger efter ham :blush:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Elverpigen-vb

Her er mor det helt store ord, lige for tiden. Jeg bliver så dejlig varm om hjertet, hver gang, Sigrid, med høj klar stemme siger 'moar' og glad kommer hen til mig. :) Jeg tror ikke at du skal bekymre dig over at Spunken, kommer til at kalde dig far, for hun øver ordet mange gange, før det er helt på plads, og bliver lagt i den 'rigtige kasse'. Her sagde alle dyr 'vov vov' i lang tid :lol: , så jeg vil mene at det er helt normalt.

Anmeld

16. maj 2011

Rita-vb

Det er helt normalt :) Min nr 3 kaldte mig farfar til han var langt over to :laugh:

Anmeld

16. maj 2011

Musling-vb

Vores datter lærte også først at sige far. Har læst mig til, at de ofte lærer dette først, da far kommer og går, og dermed bliver lidt mere spændende end mor, som 'bare' er der hele tiden :) Måske det også er lidt nemmere at sige f end m? Hun er i hvert fald kommet efter det med at sige mor.. og kalder hele tiden 'moar', så det skal helt sikkert nok komme - bare rolig!! Lige nu 'døjer' vi med, at få hende til at sige farmor - hun vil kun sige farfar.. (og det er der mange, der bliver kaldt - dagplejemoderens mand synes det er knap så sjovt :) ) Et nyligt forsøg fra fasteren for at få hende til at sige farmor: Kan du sige far: 'far' - kan du sige mor: 'mor' --> farmor - 'farfar' kommer det lige så promte :))

Anmeld

16. maj 2011

Niatza-vb

Det skal nok komme. F er lettere end M og du kommer jo når hun udtrykker det uanset, så ingen hastværk der? :) Mor eller rettere mo-ar skal nok komme og skal nok også nå at drive dig til vanvid et par gange når det lyder 117 gange i løbet af en dag. Min store byttede ud på n og f, det trivedes farmand knap så godt med når den spæde barnestemme råbte Naaaaar efter ham :lol:

Anmeld

17. maj 2011

als-vb

der gik over 6 måneder fra hun sagde far til hun sagde moar. Men så har hun tilgengæld taget revance.

Anmeld

18. maj 2011

Muxi-vb

Prøv også at tænke på, hvor meget vi mødre siger 'far'. Hele tiden 'nu kommer far hjem' og 'hvor er far henne' og 'skynd dig over til far'. Jeg tror ordet bliver brugt meget mere end mor, så udover at det er nemmere at sige, så vil gentagelsen også sætte sig fast hurtigere. 'Far' er vist bare ordet for barnets primære voksne m/k. ;) Her er vi heller ikke nået til 'mor' endnu. Men jeg hedder heldigvis ikke 'far' længere. Det er bare ikke særlig fedt (men alligevel ret sjovt) at barnet bliver jublende lykkelig over at blive hentet i dp og kommer en løbende i møde og falder en om halsen.... mens han jubler 'FAR!!!!'. Pfffffftttt, der gik gassen af ballonen. :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.