Fedt og sukkerfattig koldskål søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Titte-vb

Jeg kan jo ikke tåle fedt og sukker i særligt store mængder, og kan for tiden få en uimodståelig trang til at spise koldskål. Jeg er vant til at lave den med past æg og sukker, og dernæst øko kærnemælk. Men nu kan jeg jo ikke piske æg med sukker, så hvad gør jeg så? Den bliver jo ikke tyk hvis jeg bare blander sødemiddel og kærnemælk.......... :blink: Er dernogen der har erfaringer de vil dele med mig om dette?? :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Johannamor-vb

Nu bor jeg jo i Sverige, hvor man ikke kender til koldskål og heller ikke til kærnemælk. Jeg kan købe det i Danmark, hvor jeg kommer dagligt på arbejde - men sjældent køber ind. Men hvis ungerne finder på en lørdag, at de vil have koldskål, må jeg improvisere. Det kan jeg her gøre ved at købe 'fil', der er et syrnet mælkeprodukt. Jeg har set det i Danmark også (måske hedder det 'Øresundsfil'?) - måske kan du finde det i nærheden af dig? (Jeg rører filen med vanillesukker og citron, og så smager det ikke helt som koldskål men dog derhenad...)

Anmeld

4. maj 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg blander altid bare en liter kærnemælk med en liter ymer - ingen æg. 'Problemet' er, at jeg derefter tilsætter temmelig meget sukker. Jeg har forsøgt med kunstigt sødemiddel, men det smager bare addrrr sammen med mælkeprodukter, synes jeg. Så lige sukker-delen kan jeg ikke hjælpe dig med...

Anmeld

5. maj 2011

desirefinck-vb

Jeg bruger koldskål fra DDV, den kan man få i de fleste superbedst og føtex, mange mener at den smager kunstig. men jeg kan rigtig godt li dem.. smager bare lækkert med jordbær i...

Anmeld

5. maj 2011

gemini-vb

Jeg bruger et ½ bæger fromage frais og smager til med sødemiddel, vanilie og evt. citron. Herefter tilsætter jeg 1 l (økologisk) kærnemælk. Nemt, hurtigt og lækkert :)

Anmeld

5. maj 2011

Polyp-vb

Har du have eller bare altankasse? Så må du straks ud og investere i en stevia-plante - dens blade er så søde, at du helt kan glemme sukkeret (den har godt nok en svag bismag af lakrids)...men det kan citronen jo nok overdøve sammen med kærnemælken og brug så noget ægte vanilie (læg de udskrabede stænger tilbage i røret (eller en større bøtte med tæt låg hvis du ofte bruger vaniliestænger) sammen med lidt rom eller cognac - så får du en velsmagende essens, der kan erstatte vaniliesukker i hvad som helst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.