Det pynter da med en smule farve, men jeg er også bevidst og risikoen. Min datter har haft solcreme på i børnehaven og til dels i dagplejen.
Nu går hun i skole og hun får solcreme på om morgene på varme dage, hvor jeg ved, de kommer til at bruge hele eftermiddagen udenfor på legepladsen.
Jeg giver hende ikke længere solcreme på fordi hun skal være ude en halv time. Jeg vil gerne undgå, at hun bliver rød, men hun må gerne få sol i små doser, så der kommer lidt farve efterhånden, men hun behøber ikke ligne en karamel efter sommerferien.
Jeg oplevede topmålet af solforskrækkelse på apoteket i lørdags, hvor en yngre mand skulle købe solcreme til sit 3 mdr gamle barn. Det 'behøvede ikke være sun-blocker, men måske faktor 20'. Ekspedienten sikrede sig, at han ikke havde tænkt sig at sætte sin baby ud i solen. Det havde han ikke, barnet skulle ligge i barnevognen osv, men han ville smøre det på ansigt og hænder. Jeg kunne mærke på ekspedieten, at hun havde lyst til at sige, det ikke var nødvendigt, men kunden skulle selvfølgelig have lov at købe sin solcreme.
Det er da virkelig sol-forskrækkelse.
Anmeld