Jeg hjælper dem RET meget, ikke fordi jeg gider, men fordi de bliver glade når jeg gør det.
Og så ligger der også noget samarbejde i det, de lære også ved at kunne bede om hjælp, og så få hjælpen når de beder om den. Nu er jeg ret dårlig til computerspil, så vi kan godt sidde længe og nørkle med det sammen inden vi har fundet ud af hvordan det egentlig fungerer. Så der lære barnet jo, at man sammen kan mere end hvis man sidder alene, og at voksne også kan være dårlige til spil, og at man sammen kan finde løsninger.
Men nu har jeg af gode grunde ikke mulighed for at hjælpe alle på samme tid - og jeg har også andre gøremål i huset, så vi har faste aftaler om, at de noterer de spil ned de ikke kan finde ud af - og så klare vi dem sammen når jeg lige har tiden til det. Engang i mellem hænder det så, at de selv fik knækket koden, og andre gange kunne de simpelthen ikke, og så klare vi dem sammen.
Lige i øjeblikket spiller de meget habdk.com og der handler det meget om at chatte og skrive med andre, og der er det altså sindssygt frustrerende HELE TIDEN at skulle stave div ord for dem :ohmy:
Jeg HADER når de klikker ind på den side og begynder med deres...hvordan staver man til irriteret, hvordan staver man til fjernbetjening, hvordan staver man til gardinstang osv.......jeg gør det, men til sidst vrænger jeg nærmest ordene ud, og så ved de godt at jeg er ved at nå bristepunktet og slukker :laugh:
Anmeld