Må man løbe som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.389 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. september 2009

hemli'

Der er så mange løbere herinde, så jeg prøver at spørge her

Jeg har kun løbet i 4-5 uger. Før da havde jeg absolut ingen kondi, men jeg startede så på det her løbeprogram, hvor man skiftevis går og løber og langsomt bygger konditionen op. Jeg er oppe på at skulle løbe 8 min. i træk, og jeg klarede det i fredags, hvilket jo er helt vildt for mig, der ellers aldrig har kunnet holde ud at løbe.

Nu har jeg så lige fundet ud af, at jeg er gravid. Må jeg fortsætte løbeprogrammet alligevel? Det bliver jo gradvist hårdere og hårdere, hvor jeg hele tiden presser mig lidt mere. Er det for risikabelt, når jeg ikke er vant til at løbe ellers?

Håber, der er nogen herinde, der ved noget om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Tina2

Du må gerne løbe, når du er gravid, men tror ikke du sådan skal følge et program der blir hårdere og hårdere. Tror det er vigtigt du løber det din krop kan holde til og det blir jo mindre og mindre..... Er vigtigt du ikke overanstrenger dig......

Anmeld

8. september 2009

SpunkenJo

Lyt til din krop. Nogen kan løbe i ret lang tid og med ret stor mave osse. Jeg fandt ud af jeg var gravid på mine løbeture. Jeg havde så ondt jeg til sidst kravlede hjem, så jeg kunne ikke, løbe ret længe.....
Men går det godt for dig, og kan du ikke mærke smerter el. andet ubehag tror jeg sagtens du kan fortsætte, selvom du er grøn i det ;-) - Så længe du bare lytter til kroppen.

Det er iøvrigt osse absolut nødvendigt, at holde sig igang under gravididteten kiloene er tunge at sku have af efterfølgende, og fødslen bliver osse nemmere for dig. Jeg kan nemlig love dig for, det bliver den hårdeste fysiske bedrift du længe kommer til at gennemføre ;-) OG BEDSTE OG FEDESTE
- Det er godt at have lidt ekstra kræfter til sidst ;-)

Gik selv til graviditetstræning, det er absolut anbefalelsesværdigt.

Knus Jo
- Som ønsker Tillykke med spiren i maven.

Anmeld

8. september 2009

Tulle28

Jeg har løbet i flere år og er i ret god form - derfor troede jeg også sagtens jeg kunne fortsætte da jeg blev gravid, men allerede 5 uger inde i graviditeten følte jeg ubehag og en spænden i underlivet, så jeg har valgt at stoppe. Istedet går jeg til spinning og bruger en cross trainer nede i fitness centeret (meget godt alternativ til løb + du får trænet armene samtidig:-)).

Tror det er meget op til den enkelte, om man kan fortsætte med at løbe når man er gravid, du må bare lytte efter din krop - den skal nok sige fra:-)

Knus
Tulle

Anmeld

22. september 2009

Berg

Jeg blev frarådet at løbe, selvom jeg var rutineret løber da jeg blev gravid. Nyeste forskning viser at hård motion indtil uge 18 frarådes da det øger abort risikoen. Løb er en af de medregnede motionsformer. Til gengæld må du gå, svømme og cykle (ikke ræs!)
Arbejder på fertilitetsklinik og rådet kom fra klinikchefen. Tror han ved hvad han taler om.

Dorte (med Laurits på 11 uger)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.