hemli' skriver:
Når man nu er helt nygravid som jeg (måske 6-7 uger), hvormeget skal man så tage hensyn til kroppen og maven?
Er bange for at gøre noget forkert, løfte for meget, lave for meget osv., så der sker noget slemt. Og hvor glemmer man bare meget på de få år, der er gået siden sidst 
Hvordan er det også lige med folinsyre og jern? Jern er i hvert fald lavet om, hvornår skal man starte med det? I mine vitaminer er der 400 ug folsyre i. Er det det, man skal ha'?
hvis du bruger de vitaminer der hedder gavitamin, så får du vidst hvad du skal have.... jern er vidst fra uge 15 eller 20, dem skal du tage ud over det andet.... så det får du besked om når du kommer til første jordemoder besøg...
Jeg mener personligt ikke du skal passe helt vildt meget på.. Du skal bare opføre dig normalt. som hovedregel ligger baby trygt oggodt langt inde i dig, og det er i sig selv beskyttelse nok... og endnu en hovedregel, at du løfter noget der er tungt, er ikke i sig selv nok til at du risikerer en abort..... Når først den er der, så er den der, såfremt den er sund og rask.... hvilket den SELVFØGELIG er........
knus maria, som venter i ulidelig spænding.....
Anmeld