Min datter ( 7 år) har meddelt hun gerne vil på sommerlejr i år, hvilket min store søn ( 9 år) ret hurtigt fandt ud af han også ville.
Athena vil på gymnastik lejr, Nicklas på en uden tema. At finde til Nicklas har været ret let, jeg er ret tryg ved at sende ham afsted. Han er lidt en enspænder af natur og trives let blandt nye børn hvor der ingen historie/forventninger er.
Athena har det været noget sværere ved da aldersgrænsen ofte er 9, fandt så en der hedder 8 og vil lade hende komme med da hun fylder 8 i år. Hun vil dermed være den lille og som fysisk ikke alderssvarende vil hun være meget den lille. Derudover er hun vådeligger og sover med ble. I skolen er det almen viden, hun sover gladeligt med veninder og siger selv hendes krop ikke kan holde tissepause om natten, ligesom nogle kroppe skal bruge briller eller høreapperart, ikke noget man vælger. Men om den afslappede holdning kan følge med ved jeg ikke helt.
Hun er en dygtig gymnast, hendes helt store interesse så der vil hun ikke være udpræget lille.
Jeg vil helst holde dem hjemme, men.... Deres eget ønske at komme afsted. I og med jeg går hjemme er der ferie nok at tage af.
Hvad har i af erfaringer med sommerlejre??
Anmeld