Hvor kontant må man være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.050 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. marts 2011

Polyp-vb

På min arbejdsplads har vi en vikar ansat - fredag står hun til fastansættelse - vi er (eller skulle være) et team på 4, der så nogenlunde skal kunne dække hinanden ind og hjælpe, når der er travl, men har hver sine ansvarsområder. En er pt langtidssygemeldt - dvs hendes opgaver skal fordeles mellem os andre, hvilket burde kunne løses i hvert fald lige pt, hvor vi ikke har rasende travlt; MEN jeg har allerede fået 75 % af vikarens opgaver, fordi hun ikke kan følge med, fysisk ikke er i stand til at gå fra den ene ende af kontoret til den anden (overvægt og dårlige ben - manglende luft) og dermed IKKE kan passe sit arbejde. Jeg har så i dag meldt ud - i samhørighed med den tredje medarbejder i vores team, som er enig med mig - at jeg IKKE vil passe mit eget + det jeg har for en, der er på barsel, de nye opgaver for hende der er langtidssyg OG hende der bare ikke er hverken fysisk eller fagligt kompetent til sit arbejde. Jeg (igen i enighed med teamet nr. 3) vil hellere tage en ekstra tørn med at lære en helt ny vikar op, hvis jeg selv må være med til at vælge hende/ham. Mine chefer er alle ude at rejse pt - så jeg har meldt ud pr. mail, og der er intet i mailen som jeg ikke også ville sige og mene ærligt til 'problembarnet', at det er sådan landet ligger. Chef 1 melder så tilbage, at det er en kontant udmelding, men at den er i tråd med hans holdning, og at jeg diskret skal begynde at se mig om efter en anden. Chef nr. 2 (Chef 1 og 2 er ikke ligefrem perlevenner, men 1 har altså fingeren mere på pulsen - men i sidste ende bestemmer 2) melder ud, at det skal vente til hun er retur (det er hun først torsdag). Jeg mener sagtens, jeg kan finde et andet job uden de store problemer, så har tænkt mig at sige, at det er enten mig ELLER hende, der bliver fredag - og jeg har så meget ferie og afspadsering at 1 måneds opsigelse i april vil betyde at jeg har fri fra på mandag...er det 'bitchy' eller er det bare at være ærlig og passe på sig selv i forhold til stress? Chef 1 mener jeg var lige lovlig kontant - og Chef 2 ...ved jeg ikke, hun har ikke været der så længe endnu, men jeg ved at chef 3 (min umiddelbare foresatte) får en prop, hvis jeg siger op, for så har længstsiddende i vores team kun været der i 4 måneder ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Titte-vb

Du har bare gjort det du skulle! Hatten af for dig, håber det går som du ønsker det!

Anmeld

29. marts 2011

Spunk-vb

Hej Polyp. Jeg kan se at du har en del indlæg på din samvittighed, men jeg kan ikke lige huske at have stødt på dig før... Er det længe siden du har været her sidst? Anyways. Jeg synes det er utrolig fedt at du er så ærlig, og det lyder som et urimeligt stort arbejdspres du er under. Jeg tror chefer værdsætter ærlige medarbejdere, men jeg tror også, at de kan blive lidt trætte af det, når man træder ind på deres domæne, så træd varsomt vil mit råd være. Men hvis du virkelig mener at du ikke vil være der samtidig med den nye og er ok med at du måske bliver fravalgt, så er det jo fair nok at melde sådan ud. Det er jo ganske muligt at chef 2 mener ligesom dig, men at hun gerne vil have kontrollen. Hvis det pludselig bliver meldt ud samtidig med at hun er på rejse så er du en ny magtfaktor og hendes magt blegner...

Anmeld

30. marts 2011

Johannamor-vb

Et godt råd er, at man aldrig skal true med at gå - medmindre man virkelig er indstillet på at finde sig et andet arbejde. Et andet godt råd er, at det er nemmest at finde et nyt job, når man er afklaret i sin situation - og ikke har en masse indebrændt vrede over et uløst situation på sit gamle job. Det er ærgerligt, at situationen har udviklet sig så langt, som den har. Men der kunne måske også være andre løsninger end at du truer med at gå, nu hvor der åbenbart ikke er en reel chance for at løse problemerne inden fredag morgen, hvor det jo allerede er for sent. Fx at der ansættes en ekstra person, eller at vikaren får en chance for at bevise at hun virkelig kan løse sine opgaver, eller... Og hvis du, som du mener, nemt kan finde et andet job, så søger du da bare på livet løs og siger op, når du har fundet noget, der er bedre... Held og lykke!

Anmeld

31. marts 2011

Polyp-vb

Jeg havde et andet job på hånden (vil bare hellere blive, hvor jeg er). Men løsning fundet: - vikaren er fyret. Chef 2 kendte hende fra andet firma hvor hun også blev fyret af samme årsager - chef 2 har bare ikke været med til at ansætte hende ;-). Jeg får en ny vikar/assistent næste uge - og så regner vi med at klare os over sommeren indtil anden medarbejder er tilbage fra barsel; da der jo som regel er lidt emre ro på om sommeren og vi har fået lovning på hjælp fra supportfunktioner in-house til at klare spidsbelastninger.

Anmeld

31. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Synes du har handlet fint. Synes også et job handler om at være tro overfor sig selv, for er man irriteret, så yder man heller ikke sit bedste - eller rettere, JEG gør i hvert fald ikke. Jeg er selv enormt dårlig til at gå på kompromis, og gør det faktisk af princip heller aldrig. Enten eller. Og tager helt afgjort hellere en fyreseddel end at skulle gå på kompromis med noget der strider mod mine principper og/eller holdninger/arbejdsindsats. Dejligt der er fundet en løsning som du finder acceptabel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.