Så har graviditetskvalmen meldt sin ankomst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2009

Ansemusen

Puh ha, hvor jeg bare er dårligt tilpas idag Har kvalme, let hovedpine, halsbrand og bliver af og til svimmel! Jeg har det egentlig ret godt med det, fordi jeg så kan MÆRKE at jeg er gravid, hvilket man jo ellers ikke kan når ikke maven er vokset endnu. Jeg ved endnu ikke hvor langt jeg er henne, men skulle meget gerne få en lille idé om det imorgen ved første lægebesøg siden testen viste positiv!

Jeg er i 6+5, men idet min mens altid er meget urelmæssig og ofte med lang
cyklus, er jeg desværre nok ikke mere end 2-3 uger henne, måske 4 hvis jeg er heldig! Men kan ikke vente til jeg får en foreløbig termin, og da slet ikke til jeg skal scannes første gang om forhåbentlig max. 4 uger

Hvordan har I andre det med kvalme? Og kan man overhovedet regne det for et godt tegn, eller er det bare en skrøne?

Mange hilsner
Anna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

missKat

jeg ved ikke om det er en skrøne eller den er go nok, men flere veninder har sagt det til mig.
jeg er 9+5 og pt sygemeldt pga opkast.
ikke fordi det er træls eller noget, men fordi mit blodtryk steg og babyen blev stresset. Så lægen var lidt bange for udviklingen.
Jeg kaster op mellem 1-4 gange dagligt, og har gjort det i 3-4 uger.

hvis du kommer til at døje meget med det og det præger dig synes du, så hør om lægen kan akupunktur.
Det får jeg 2 gange om ugen deroppe og det tager meget toppen for mig!!
Jeg betalte selv indtil lægen sagde de kunne gratis.

derud over drikker jeg ingefær the. Skræl et par cm ingefær, skær det i skiver og hæld kogende vand over. (laver du en kande så er det ca 3 cm). Når det har trukket ca 10 min så hæld noget akacie honning over. Det smager bare godt og er godt til kvalme!! Og det kommer fra en pige der ellers ikke er så vild med ingefær...

Jeg håber du finder en løsning der passer dig!!

Anmeld

7. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg var meget plaget af kvalme!
Vil bare sige at det virkelig hjalp mig at drikke meget kold kakao (som jeg selv blandede, ved ikke om det gør en forskel)
Kvalmen kommer fordi HcG tallet stiger, og det må jo siges at være en god ting, når man er gravid det falder igen fra du er mellem 10 og 12 uger, så der slipper de fleste for kvalmen igen...
god bedring med dig, og det bliver spændende at høre hvor langt du er henne...
knus Caroline 15+3

Anmeld

7. september 2009

hemli'

Hej, jeg er også helt nygravid omkring de 6 uger, gætter jeg på. Jeg har kvalme hele dagen lang. Hele tiden. Heldigvis kaster jeg ikke op, så det er da positivt. Og ja, det er blevet meget mere okay at have kvalme efter jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Så var det ligesom i orden Derfor er det da alligevel belastende, men et godt tegn.

Spændende hvad lægen siger til dig imorgen Jeg glæder mig også til at få en terminsdato - skal forbi lægen imorgen og må høre hvad de siger.

Anmeld

7. september 2009

Ansemusen

Tak for jeres svar

Hemli': Ej hvor sjovt at vi skal til lægen samme dag og er nogenlunde samme ugeantal henne. Jeg er jo 6+5, men det er bare siden sidste mens. Så nu ville de fleste være 4+5 uger reelt gravide, men tror kun jeg er to-tre uger. Nu må vi se, bliver spændende!!!

Held og lykke til dig, jeg håber du vil skrive hvordan det går hos lægen osv.

Anmeld

12. september 2009

hemli'

Ansemusen skriver:

Tak for jeres svar

Hemli': Ej hvor sjovt at vi skal til lægen samme dag og er nogenlunde samme ugeantal henne. Jeg er jo 6+5, men det er bare siden sidste mens. Så nu ville de fleste være 4+5 uger reelt gravide, men tror kun jeg er to-tre uger. Nu må vi se, bliver spændende!!!

Held og lykke til dig, jeg håber du vil skrive hvordan det går hos lægen osv.

Hvordan gik det dig hos lægen? Fik du svar på, hvor langt du er?

Jeg kom til scanning i onsdags, men er ikke langt nok henne til at kunne se et foster endnu. Lægen mente, jeg var omkring 5 uger henne. Jeg skal scannes igen d.23/9, så håber jeg virkelig på at kunne se en lille spunk derinde. Jeg bløder nemlig lidt, men lægen sagde, at det er gode tegn, at jeg har har kvalme. Har fået lavet blodprøver og får svar på mandag, om hcg er steget. Krydser fingre.

Anmeld

12. september 2009

Mira0911

Jeg havde en slem kvalme... Boede ved siden af toilettet... Kunne ikke passe mit arbejde.. Blev sygemeldt da jeg var 8 uger henne... Jeg var rigtig træt af det...

Jeg gik til Akupunktur, tog ingefær tabletter - Tog så meget som ikke hjalp...
Akupunkturen hjalp heller ikke på mig... ;(

Anmeld

15. september 2009

Ansemusen

Hemli':  Det gik rigtig godt hos lægen! Alt så fint ud og min livmoder havde lukket sig fint osv. Jeg havde muligvis lidt svamp og det er formentlig derfor jeg blødte lidt, så det er helt ufarligt. Har heldigvis ikke blødt siden og idag har jeg virkelig meget kvalme!! Alle mine tal, blodtryk osv. var perfekt sagde lægen, og det er rigtig rart at vide fordi jeg vejer ffor meget! Der er fordele ved at være ung

Jeg skal selv til terminsscanning på torsdag d. 17. Jeg glæder mig helt vildt og er så spændt på hvor langt jeg er henne! Gætter på 4, max. 5 uger, så forventer ikke at se andet end måske en lille rund ting. Men jeg troede de kunne måle det, selvom den var lille, så bliver da super skuffet, hvis de bare kommer med et gæt og siger jeg skal komme igen senere!

Jeg håber at høre fra dig når du har været til scanning!

Knus Anna!

Anmeld

15. september 2009

Ansemusen

Dutte84 skriver:

Jeg havde en slem kvalme... Boede ved siden af toilettet... Kunne ikke passe mit arbejde.. Blev sygemeldt da jeg var 8 uger henne... Jeg var rigtig træt af det...

Jeg gik til Akupunktur, tog ingefær tabletter - Tog så meget som ikke hjalp...
Akupunkturen hjalp heller ikke på mig... ;(

Puh ha det lyder ikke spor sjovt  Jeg har selv den vildeste kvalme idag! Har ellers sluppet ret billigt den sidste uges tid, men nu er det åbenbart kommet igen. Murren i underlivet, halsbrand osv. hører også til, men på en måde er det meget rart at mærke at man er gravid, nu hvor man endnu ikke kan se eller mærke baby!

Rigtig god bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.