Charlotte d. 17...hvordan går det m jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Titte-vb

Hvordan går det med dit nye job? Jeg mener at huske du er startet, håber du er kommet godt igang og at du er godt tilpas med det..... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

syvsover-vb

Ja hvordan går det. Håber du bliver fastansat. :P :P :P

Anmeld

21. marts 2011

Charlotte d. 17.-vb

Det går rigtigt, rigtigt godt, tak. Jeg er jo blevet kastet ind i det, og eleverne skal til afgangsprøver 'lige om lidt', så det har bare været med at komme ind i kampen i en fart - og det har gjort det lettere, tror jeg, end at gå og forberede sig en hel sommerferie. Der er et fedt ungdomsmiljø - det er jo udelukkende 10. klasses-elever, og det giver en anden stemning. Kollegerne er vældigt søde, og der er slet ikke den negative stemning på lærerværelset som den, jeg forlod - som godt nok til dels var udtryk for sympati med mig, men også gjorde det svært for mig at komme videre mentalt. Og på min 'gamle' skole går det så endnu værre nu - faglige møder pga. utilfredshed med ledelsen, en lærer, der er sygemeldt pga. nedtur over rygter om, at hun skulle have været fyret i stedet for mig - ikke en historie, jeg har været med til at udsprede! - og flere 'gamle' kolleger, der ønsker at søge væk. Jeg er glad for, jeg kom væk, inden det 'eksploderede', men det er en lidt hul glæde... Lige nu har jeg slet ikke lyst til at vende tilbage nogensinde. Om der bliver et job til mig det nye sted efter sommerferien, tør jeg ikke sige. Der kommer et stort antal elever, så der bliver nye lærerstillinger, men nu skal der lige først være forflyttelsesrunde i kommunen, og så må vi se. Jeg søger en stilling på et tilsvarende 10. klasses-center i nabobyen - min egen kommune - et helt nyt center, som jeg rigtigt gerne vil være med til at 'søsætte'. Det er egentlig det, jeg håber allermest på, men nu må vi se. Jeg tror laaaangt mere på mig selv og min arbejdsmæssige fremtid nu end i januar - det er fedt at mærke, at jeg sagtens kan fungere et andet sted, og at der ER andre gode skoler og søde kolleger til. Dog savner jeg søde 8.a, men de er i gode hænder, og jeg besøger dem inden længe, har jeg lovet. Så indtil videre - måske ikke en lykkelig slutning endnu, men et lykkeligt mellemspil! :cheer:

Anmeld

22. marts 2011

Niatza-vb

Skønt indlæg :)

Anmeld

22. marts 2011

Pia S-vb

Godt at høre fra dig Charlotte. Jeg bilder mig ind, at jeg kan mærke din glæde via indlægget!

Anmeld

22. marts 2011

Kirle-vb

Dejligt at høre!! :D - at du kom væk - at du har fundet noget bedre - at det hele alligevel flaskede sig

Anmeld

22. marts 2011

Det er stadig mig-vb

Enig med de andre! Og nemlig, det er ikke altid målet der er alt afgørende, men præcis vejen dertil, man lære en masse af! Jamen så bliver det måske sommer alligevel... :)

Anmeld

22. marts 2011

Pia74-vb

Det er en super holdning du har til dette, Charlotte, jeg tager hatten af. Da jeg blev fyret, var jeg sur, ked og hidsig og så igen sur, ked og hidsig... i laaaang tid...

Anmeld

22. marts 2011

Charlotte d. 17.-vb

Pia74 skrev:
Det er en super holdning du har til dette, Charlotte, jeg tager hatten af. Da jeg blev fyret, var jeg sur, ked og hidsig og så igen sur, ked og hidsig... i laaaang tid...
Tro mig, jeg har været fortvivlet, rasende, fortvivlet, hadsk osv. osv. om og om igen. Jeg har stort set troet, mit liv var forbi. Jeg tænkte fx, at jeg da på ingen måde kunne holde konfirmation for min søn - d. 21. maj - for til den tid ville jeg slet ikke være i stand til at smile endnu. Nu er jeg mest bare ærgerlig over, at det skulle slutte sådan. Og så er jeg begyndt at tro på, at ledelsen har valgt HELT forkert. Synd for dem :P

Anmeld

22. marts 2011

Titte-vb

Hvor er det dejligt at læse at du har det godt og er ovenpå i nogen grad! Og ja, jeg er helt sikker på at din tidligere ledelse har valgt forkert, men det er jo deres problem. Hvem ved, om du ender med at tænke det var godt at det var dig der blev prikket, fordi du måske ender med at få et job som er lige dig! :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.