Hjælp til graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.120 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

als-vb

Hejsa alle i damer. Ja det er jo ingen hemmelighed at jeg gerne vil have en baby igen og at det desværre ikke går helt så nemt som forventet. Jeg fik jo konstateret endometriose, har være til samtale og det er ikek voldsomt (ikke nok til operation/skrab ol) og nogle enkelte små cycter i den ene æggestok. Dog mente lægen ikke at det var grunden til at jeg ikke kunne blive gravid, men at det dog stadig godt kunne indvirke på at jeg ikke kunne...ja lidt dobbeltsidet. Jeg er ved at få taget nogle blodprøver for at se om jeg har ægløsning. Men er der nogen der ved om der er noget jeg selv kan gøre for at fremme sandsynligheden for graviditet? speciel mad? motion? alt bare skyd fra hoften med alt i har af viden. Går sådan og overvejer om jeg bare skal hoppe direkte ud i fertilitetsbehandling eller om jeg skal give mere tid. Dog er jeg ikke super tilhænger af tid da jeg heller ikke er interessert i at der er for længe imellem tøsen og en ny baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

lib1982-vb

Generelt skader sundt kost og regelmæssig motion vel ikke??

Anmeld

21. januar 2011

WebDebattør jeANNE-vb

Der findes en bog der hedder 'Spis dig gravid' som er skrevet af en gynækolog og en diætist - måske det virker? At skære ned på alkohol og koffein er en god ide... Ønsker dig al held og lykke med det - har selv ventet 3 år på min datter, så ved at det er rigtig frustrende og kender alt til de følelser man kan have i din situation

Anmeld

21. januar 2011

Kirle-vb

Åh der er mange teorier når det kommer til det her. Her er hvad jeg har hørt og finder (relativt) rimeligt :) 1. være afslappet og afstresset efter sex 2. få orgasme efter manden, så livmoderens sammentrækninger kan suge sæden op 3. spise D vitamin både manden og kvinden 4. være generelt afstresset 5. undgå fastfood, meget fede og meget søde ting og så den jeg synes er lidt skæg - ærter. Man har fundet ud af at ærter åbenbart er en antibabygrøntsag. Ved ikke hvor meget man skal ligge i det men det er hverken særlig svært eller forhåbentligt smertefuldt at fjerne ærter fra sin diæt mens man prøver ;) Og pøj pøj - er glad for at du ikke umiddelbart har store problemer med dit underliv... Måske spiser I for mange ærter? *fnis*

Anmeld

22. januar 2011

Johannamor-vb

Der er et bjerg af gode (og dårlige) råd m.h.t. hvad du skal gøre, hvis du vil være gravid. Og du kan fare vild i dem... Jeg synes, du skal koncentrere dig om de råd, som generelt anbefales, hvis man vil være gravid: Du skal undgå overvægt, spise sundt og varieret, motionere - og holde dig fra alkohol (og andre skadelige stoffer, hvis du arbejder i et laboratorie, en malerforretning el.lign.). Og så kender jeg rigtigt mange eksempler på par, der blev gravide efter lange forsøg i det øjeblik, de holdt op med at være fikserede på at blive det (fx efter at de havde fået de to ønskebørn med barnløshedsbehandling eller efter at de havde bestilt rejsen til Kina for at hente deres adoptivbarn). Så det er nok det både nemmeste og sværeste råd samtidigt: Hold op med at tænke på den manglende baby, nyd dit liv, som det er - og beslut dig fx til, at du først beder om barnløshedsbehandling om 3 år...

Anmeld

22. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma var heller ikke sådan lige til at lave. Det var først den den weekend jeg havde besluttet mig for ikke at tænke over det og bruge min weekend som i gamle dage - fest til den lyse morgen, pizza i sengen og alt det der man skal passe på, når man ellers prøver. Men det var først der at jeg var rigtig afslappet, og blev sørme gravid samme weekend (unskyld Alma hvis du har fået men af min udsvævende livsstil) SÅ vil egentlig bare gentage Johannamor. Lev sundt og fornuftigt, men husk at nyde dit liv lige nu også. Væk med håbløse tanker og ind med afslapning og en indstilling til at det kommer når det kommer.

Anmeld

24. januar 2011

als-vb

Ja mangler nok at stresse lidt af omkring hele projekt baby. Men spiser sundt (nu), motionere ikke vildt men begynder til zumba en gang om ugen fra i morgen. Jeg prøver ikke at stresse, gør det i hvert fald ikke på arbejde og derhjemme har vi sjældent ret mange aftaler, da vi nyder en stille og rolig tilværelse. den med ærterne havde jeg ikke hørt før og er lidt modstridende i forhold til den kostplan jeg har fra endometriose foreningen. Der er ærter en vigtig del af koster.... Nå må vel bare koncentere mig om noget andet. tror sku så bare jeg vil male huset eller et eller andet. det gjorde jeg sidste jeg blev gravid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.