Hvordan har I det med rokketænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.290 visninger
16 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Webredaktøren-vb

Min datter er ved at miste en fortand - altså på helt normal vis og hun rokker og rokker... men jeg har det virkeligt svært med de rokkende tænder. :X Jeg kan ganske enkelt ikke holde ud at se på det, og når hun står foran spejlet og siger, at hun måske kan hive den ud, så synes jeg, at det er vildt ækelt... det synes hun heldigvis er sjovt, for ellers ville det jo være lidt synd :blush: Måske hænger det sammen med, at jeg som barn fik slået begge mine fortænder ud? Er I andre vilde med de løse tænder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

als-vb

syntes også det ser vildt klamt ud. Både at de er løse, kan vrikke og når de så bliver flået ud og bløder. klamt indrømmet. Må finde ud af hvordan jeg lige takler den når tiden kommer....

Anmeld

19. januar 2011

Spunk-vb

Jeg kan godt huske hvor fascinerende de rokketænder var. Jeg kunne også rokke dem i timevis. Men fascinationen er forsvundet med voksenalderens indtog og jeg må indrømme, at jeg ikke var vildt fan den tand som min nevø for nylig rokkede og sled i. Og synes faktisk ikke at der er meget charmerende ved sådan et smil hvor der mangler et par tænder eller tre. Mærkeligt nok, for spunken har jo endnu ikke alle sine tænder.... Hun har dog alle sine fortænder så det er faktisk ikke noget man tænker over. Og så er der jo forskel på ens lille tøs og alle de andre børn :blush: Måske er vi bare alle halvgamle og kedelige?

Anmeld

20. januar 2011

Frede-vb

Nej, jeg hader dem. Da min datter var mindre, hev jeg dem ud, men det må jeg ikke mere. Da jeg var lille, skulle jeg altid sove til middag, når jeg havde tabt en tand. Jeg var så bange for blod, at jeg troede, jeg skulle dø, når tanden var ude.

Anmeld

20. januar 2011

Caidas-vb

Tænk jeg troede kun at det var mig der var så sart. Jeg kan simpelthen ikke ha, når ungerne kommer og skal vise deres rokketænder - eller endnu værre få mig til at røre dem. Det kan godt være at det er noget andet når mine egne piger taber deres. Jeg kan huske en af mine egne rokketænder, den sidste tror jeg. En i min klasse lokkede mig med op til tandlægen, fordi hun skulle vise dem noget. Haha det var min tand og de trak den bare ud ØV.

Anmeld

21. januar 2011

Johannamor-vb

Ja, jeg har altså ingen problemer med rokketænder... Drengen har lige mistet sin første, og det var STORT. Ikke mindst fordi han - iflg. ham selv - var den sidste i klassen, som det skete for. Jeg synes, det er sjovt, charmerende - og grufuldt grimt med tandløse smil, tænder i skæve rækker og hvad der ellers hører med.

Anmeld

21. januar 2011

Webredaktøren-vb

Rokketanden er der endnu :woohoo: Jeg sendte hende ellers op til skoletandlægen, men den skulle bare rokkes endnu mere. Nu hænger den på det nærmeste i en sidste trævl, men det gør for ondt på hende til, at vi kan hive den ud :blink: Har I andre nogle trick, der kan få bugt med tanden? Gav I jeres børn gulerødder eller bandt I en snor rundt om tanden som i Emil fra Lønneberg ;)

Anmeld

21. januar 2011

als-vb

Jeg kan huske jeg selv bare trykkede til til sidst og så kom den ud. Kan helt smage blodet bare ved at tænke på det. Og så det der hun som man bare ikke kunne lade være med at stikke tungen op i. ADR

Anmeld

21. januar 2011

Spunk-vb

En dumle slikkepind burde kunne gøre tricket. Mere klistret stads skal du vist lede længe efter - jeg har selv 'mistet' en rokketand på den konto. Det gør det jo ikke mindre smertefuldt, men når den først sidder fast, så kan man jo ikke sige stop, og måske opdager hun det slet ikke fordi slikkepinden er sød og god.

Anmeld

21. januar 2011

NikiFin-vb

David fik selv 2 tænder ud. Og han var så stolt. Kan ikke se noget klamt i det. Helt normalt og naturligt. Men det er fantastisk hvordan de nye indevoksende tænder kommer på plads efter mælketænderne laver plads til dem. Først voksede de held skævt ind i munden. Nu ser de perfekt ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.