Er der nogle af jer der har prøvet influenca i år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.999 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

NikiFin-vb

Vi har været syge hele familien de sidste 2 uger. Det går og kommer tilbage igen om nogle få dage. Nu har jeg det dårligt tredje gang i de sidste 2 uger. Sønnerne næsten det samme. Ved ikke hvad det er og hvornår det slutter og skal vi til lægen... men vi har aldrig været så syge her. Har i prøvet det og skal man gøre noget eller bare at vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

NikiFin-vb

Eftersom er vi stadig syge her jeg og de to drenge ringede jeg i går at booke tid hos lægen. Hun spurgte hvordan vi har det og jeg sagde at det føles som influenza men det varer bare alt for lange. Hun sagte at det var normalt og vi behøver ikke at gå til lægen men skal vente. Men det ser ud som om vi besøger lægen i dag alligevel fordi børnene bløder fra næsen. Theo havde næseblod i nat og det ser ret farligt i mine øjne. Er der nogle af jer der har prøvet næseblod ved influenza?

Anmeld

15. januar 2011

NikiFin-vb

Hvad gør man hvis man ringer til lægevagten og er nummer 28 i køen? Ser det idiotisk kun i mine øjne hele det systemet?

Anmeld

15. januar 2011

Laurie-vb

Så din tråd først nu... Danske læger tager det ret afslappet i forhold til sygdomme.... altså var vi på ferie i Frankrig, og et af børnene blev syg... så fik vi en hel pose medicin. Her i Danmark lyder det mere som 'lad tiden gå.... man kan ikke gøre andet.' Franskmænd får meget nemt medicin.. .og det er ikke altid til det bedste. Næseblødning... måske har Theo tørre slimhinder? Er I nr. 28 i køen... tja... så må I vente. Nogle gange går det pludseligt hurtigt. Og siden det har varet flere dage... hvorfor ringer I så om weekend, hvis ikke det er akut... det er jo bedst, at kontakte ens egen læge...

Anmeld

15. januar 2011

HeleneA-Z-vb

Det lyder mere som om i har haft influenza, men er kommet for tidligt ud af engen og i gang, og derfor får tilbagefald og skal ligge på langs igen. Hvis ikke det er ordenligt ude af kroppen inden man kommer i gang igen, jamen så får man tilbagefald og kan have det i månedsvis. I en anden form. Hvis i er mange i familien, så kan det tage endnu længere tid. Næseblod har ikke noget med influenza at gøre, men næsten alle børn får næseblod før eller siden, så måske har han bare været uheldig at få det lige hvor han tilfældigvis også er syg. Hvis du er sikker på det bare er influenza i har, jamen så kan man ikke gøre noget ved det. Hvis du ikke ved om det er influenza, så gå til lægen og få tjekket det.

Anmeld

15. januar 2011

NikiFin-vb

Jeg ringede i går til egen lægen men hun sagte at influenza kan vare mange dage. Og i dag ringede jeg til vagtlægen fordi jeg blev bange for Theos næseblod om natten. Helene, du har ret. Men med alle de syge børn omkring mig kan jeg ikke rigtig passe på mig selv. Jeg vil gerne ligge i sengen hele tiden men det er umuligt. Jeg har selv brug for at nogen laver te til mig men ingen gider. Og manden kan ikke virkelig fatte at jeg er suge og forventer at jeg laver de sædvanlige ting. Og jeg er dum nok til at ofre mig selv :angry:

Anmeld

15. januar 2011

Johannamor-vb

Jeg plejer at følge de retningslinjer, jeg finder på www.sygeborn.dk. Her er der gode retningslinjer for, hvornår noget er farligt, og hvornår man kan vente og se tiden an. Der er også retningslinjer for, hvornår man kan hjælpe sine børn med en panodil, og hvornår pillerne ikke er smarte. Nej, det er ikke sjovt, når børn er syge. Har lige haft en pige med høj feber - og senere mellemørebetændelse, og nu har jeg en dreng med feber, så jeg kender det... Pigen kom til lægen, da hendes øre væskede (5 dage efter at hun startede med feber, og efter at hun i virkeligheden havde fået det fint igen), og hun fik penicillin, der hjalp efter et par timer. Drengen har vi kun et splitsekund overvejet at ringe til lægen om - og det var da han i går aftes klagede over ondt i nakken, samtidigt med at han havde feber. Men et kort kig i sygeborn.dk pillede alle bekymringer væk, for man er ikke alvorligt syg, selvom man tilbringer dagen med at ligge sløvt i sofaen - hvis man har brug for at blive underholdt. Det er normalt at blive syg - og det tager tid og ro at blive rask igen. Medicin er fint... med måde, når det er nødvendigt. Jeg er fx lykkelig for penicillinen - og værdsætter, at vi udelukkende får den, når den er absolut nødvendig, fordi medicinen mister sin værdi, hvis for mange af os får den for tit. Så tag den med ro, alle jer, der er syge, og kræv af din mand, at han tager ansvar. Du tager ikke selv ansvar, når du ikke gør det klart for ham...

Anmeld

16. januar 2011

NikiFin-vb

Alle siger, at næseblod har ikke noget med influenza at gøre, men ser det ikke mærkeligt ud at begge mine syge børn får næseblod mens de er syge. De får det ellers aldrig uden at slå sig. Måske er det ikke en almindelig influenza, hvem ved....

Anmeld

16. januar 2011

Caidas-vb

Så gå dog til lægen med de børn!!! Alle læger har en akuttid og den er der til det samme. Jeg har været til læge 'mange gange', hvor jeg bare har fået at vide, at det er en virus - og det kan de ikke gøre noget ved alligevel. En gang ventede jeg 1½ uge, før jeg gik til lægen, med forventling om at hun bare ville sige det samme. Det viste sig at være lungebetændelse. Nu ved jeg ikke hvor meget næseblod dine drenge har haft, men bliver det ved : gå til lægen!! Og Johannamor; hvis en af mine piger havde ondt i nakken og lå sløvt hen: til lægen!! Og så ligegyldigt hvad en eller anden hjemmeside siger. Og jeg er ellers ikke en der render lægen på dørene.

Anmeld

17. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Her mener jeg så noget andet, for mine unger og mig selv inkl får RET ofte næseblod i forbindelse med sygdom/influenza. Og ellers ser vi ikke meget til næseblod. Jeg synes man skal gå til lægen hvis man er lidt usikker på hvad det er ungerne fejler. Der er rigtig mange sygdomme der er slemme, men som har ganske få bivirkninger - og omvendt, mega bivirkninger, og intet farligt. Det med at have ondt i nakken i forbindelse med feber er normalt, og man kan lynhurtigt tjekke om barnet i liggende leje, kan bukke hovedet ned til brystet - og det kan de somregl uanset hvor ondt de har. Kan de ikke, så er der fare på færde.....og er de stive i nakken sammen med røde blister i huden der ikke bliver blege ved hårdt tryk med en finger, så tager man omgående kontakt til en læge. Heldigvis er de fleste børnesygdomme ufarlige. Dog er det vigtigt man lige får tjekket for mellemørebetændelse, lungebetændelse, halsbetændelse, luftvejsinfektioner og den slags som er behandlingskrævende, og som man ikke (uden de rette instrumenter) selv kan gisne sig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.