Afvænning fra sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.330 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

fie_b_c-vb

hej hvad gjorde i da jeres guldklumper skulle vænnes fra flasken? min datter er nu 10 mdr. og skal om 2 mdr være nede på 1 flaske (aften) i døgnet. pt får hun 3 i døgnet; inden formiddagsluren, inden eftermiddagsluren og så den om aftenen inden hun skal sove. skal jeg gøre mælken tyndere og tyndere så det tilsidst er vand og forhåbentlig for kedeligt at 'spise' eller skal jeg sætte portionen ned? gode råd søges :) fie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Spunk-vb

SP rådede os til at stoppe når spunken blev 1 år. På det tidspunkt havde hun i et stykke tid kun fået den lige inden sengetid, og vi syntes at det var svært hvordan vi skulle gøre fordi det var sådan et godt ritual til at falde ned på. Vi har så haft en masse andre ting der gjorde at vi ikke lige havde overskuddet til at få gjort noget ved det da hun blev 1 år, så vi har ventet indtil for 4 dage siden hvor vi begyndte med en samlet lur. I den forbindelse kommer hun tidligere i seng end ellers, for ellers kan hun slet ikke hænge sammen. Da vi spiser kl. 17 og hun kommer i seng kl. 18 er hun rigeligt mæt, så det har slet ikke været noget problem at springe flasken over. I aften er hun blevet tilbudt et glas lun mælk, og det var hun glad for, men de andre aftner har hun ikke fået nogen erstatning.

Anmeld

10. januar 2011

mariamiss6-vb

fie_b_c skrev:
hej hvad gjorde i da jeres guldklumper skulle vænnes fra flasken? min datter er nu 10 mdr. og skal om 2 mdr være nede på 1 flaske (aften) i døgnet. pt får hun 3 i døgnet; inden formiddagsluren, inden eftermiddagsluren og så den om aftenen inden hun skal sove. skal jeg gøre mælken tyndere og tyndere så det tilsidst er vand og forhåbentlig for kedeligt at 'spise' eller skal jeg sætte portionen ned? gode råd søges :) fie
Altså jeg ville prøve den 'nemme' løsning.... INDEN baby bliver møgsur af sult, så tilbyd noget andet mad, med vand eller almindelig sødmælk til. Og ellers så put MME'en i en kop, i stedet for på flaske.... Lad VÆRE med at give flasken som det sidste inden sengetid, og for guds skyld aldrig i sengen.... Giv hellere den der aftenflaske, som det sidste inden nattøjet, på den måde slipper du for at skulle kæmpe med at få baby til at falde til ro uden den sidste flaske senere, når flasken helt skal droppes ;) og selve det at komme i nattøjet, bliver så jeres putteritual i stedet for.... Men altså, lad være at gøre et stort nummer ud af det. tilbyd noget andet, og fordel evt. MME'en ud over små drikketåre af kop i løbet af dagen, eller brug det i diverse grødmåltider og hvad i ellers giver, hvor MME'en kunne puttes i uden at blive skadet.

Anmeld

10. januar 2011

k11923-vb

Jeg synes, det er gode råd, du har fået. I virkeligheden er det jo ikke så anderledes en ved amning. En dag må man stoppe. Nu er det slut, og du får ikke lov at sutte igen, lille ven :lol: Min sundhedsplejerske sagde, at når barnet er 1 år, er det fysisk fuldstændig klar til at kunne sove igennem uden mad om natten. Hvis barnet vågner og brokker sig, kan man have lidt vand klar i en kop. De finder snart ud af, at der ikke er nogen grund til at vågne, med mindre man virkelig er tørstig. Vi gav lidt grød inden sengetid. Det mætter godt. Husk at børste tænder bagefter :)

Anmeld

11. januar 2011

als-vb

Vi valgte at tage et måltid ad gangen. Så i stedet for sutteflaske fik hun først mme i kop siden mælk. Vi startede ved frokostmåltidet, derefter morgenmåltidet. Og ja så grød inden sengetid for lige at få fyldt lidt ekstra på. Men vi var først færdige med natflasken da hun var 1,5.

Anmeld

12. januar 2011

tronaa-vb

Har en på samme alder, jeg prøvede bare at lade være med at give hende formiddagsflasken, og det var der ingen brok over... tror mere det var mig der var afhængig af den end hende ;-) Det var det samme med den store, da hun blev et år, ville vi vænne hende fra 'før sengetidsflasken', vi havde gjort klar med mælk i kop, en bog til hyggelæsning i stedet, og gemt en flaske under et tæppe - hvis nu - men hun var fuldstændig ligeglad med at hun ikke skulle have den mere...

Anmeld

12. januar 2011

Mor-3-vb

da mine tvillinge drenge sku stoppe med at få flasker... gav vi dem frugtgrød eller frugt og brød eller frugt og yoghurt om formiddagen og det sov de fint på.. og det samme om eftermiddagen.. Og så fik de bare mælken af kop,det gik fint. bare du starter langsomt og ikke fjerner det hele på samme tid.. så ska det nok gå.. Og da de sku stoppe helt med flaske om aftenen, sagde min sundhedsplejerske, at de bare sku have søsmælk i kop og lidt frugt.. og det gik også bare fint..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.