Tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

Altså Lucas blir jo 11 måneder her den 19 januar.....ja tiden går bare alt for hurtig.....og han har slet INGEN tænder fået endnu...... Er det normalt ???? Kan bare slet ik forstå der ikke er dukket en eneste op endnu....... Den store fik de 4 første inden han var 5 måneder gammel...... Hvornår fik jeres tænder ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2011

Det er stadig mig-vb

Jeps, det er helt normalt. Nogen børn får de første tænder når de er langt over et år gamle :) Jeg havde også en der fik tænder sent, tror omkring de der 10-12 mdr. Meget 'sjovt' er det så nu, at han også skifter tænder en hel del senere (fra mælketænder til blivende) end fx hans lillebror. De andre børn fik tænder rigtig hurtigt. Og skiftede tænder meget hurtigt.

Anmeld

9. januar 2011

ma08-vb

Hmm, ved ikke om det er noget du ligefrem skal bekymre dig om, men det kan jo undersøges. Min pige fik sin første tand, da hun var ca. ½ år.

Anmeld

9. januar 2011

ma08-vb

Dejligt at have Helene, det levende leksikon :D

Anmeld

9. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeps, det er helt normalt. Nogen børn får de første tænder når de er langt over et år gamle :)
Takker Helene.....så vil jeg ikke tænke mere over det :O)

Anmeld

9. januar 2011

Caidas-vb

Luise fik sine 2 første tænder da hun var ca 4½ måned. Freja ventede så lige 2½ måned, til hendes kom.

Anmeld

9. januar 2011

Det er stadig mig-vb

:laugh: Ellers vare det nok heller ikke så længe før end den bette bliver indkaldt til tandlægebesøg, og så kan man jo passende sige, at der slet ikke er nogen tænder - og få en dialog på baggrund af dét!! :laugh: Hvis der stadig ikke er skyggen af en tand efter 13 mdr, så skal man liiige få fat i tandlægen. Men som tommelfingerregel siger man op til 13 måneder.

Anmeld

10. januar 2011

als-vb

Tøsen var ti måneder før hun fik den første tand og nu hvor hun er 2 år 5 måneder så mangler der stadig fire. Så ja der er nogle børn der bare er langsommere end andre på det område.

Anmeld

10. januar 2011

Spunk-vb

Vi opdagede spunkens første to tænder den dag hun blev ½ år. Men en af børnene i mødregruppen fik først sin første da hun var omkring 14 måneder. Jeg har hørt, at man skal se det som noget positivt hvis de får dem sent da de så sandsynligvis også vil skifte dem sent, og så skal de jo bruges i lidt kortere tid, og de kan bedre passe dem ordentligt når de er lidt større.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.